vrijdag 15 juni 2018

Spelen met bleekwater


Fles bleek staat op het aanrecht. 
Mijn man vraagt of ik wat in het huishouden heb gedaan, uhhhhh?
Is spelen met bleekwater op een kaart ook iets in het huishouden doen?  ;-)

Gisteren heb ik dit vrolijke kaartje gemaakt met bleekwater.
Dit was helemaal nieuw voor me, maar vind het een zeer leuke techniek.
Door het bleekwater haal je kleur weg.

Zo heb ik deze kaart gemaakt:

Ik heb op een stuk KiCokarton (de gladde kant) en op het rest stukje verschillende kleuren Distress inkt gesponsd met een draaiende beweging en grote overlappingen. 
Ik heb de kleuren Mermaid lagoon, Mustard seed, Picked raspberry gebruikt.

Hier heb ik een stencil met stippen gelegd en gesponsd met de Distress kleuren Carved pumpkun, Wilted violet.

Het stencel iets verschoven en op een paar plekjes met een vochtig babydoekje er licht overheen gegaan, zo haal je al een beetje kleur weg. 

Van Plate 122 (diverse 18) heb ik de grote mandala gedeeltelijk afgedrukt met Archival Jet Black op het kaartje van 10x10 cm.
De tekst van Get well soon heb ik op het bewerkte reststukje afgedrukt.

Nu heb ik 2 druppeltjes dikke bleek op mijn craftsheet gedaan en met de Fantastix doezelaar (of met een penseel met synthetische haren) heb ik stukjes van de mandala gekleurd met de bleek waardoor het ontkleurd word.
LET OP dat je geen draden mee trek naar je kaart toe. 
Leg er anders een tissue naast dat je even het puntje er op kan tippen om van de draad af te komen. 
Als je de bleek aanbrengt lijkt het of er niks gebeurd maar als je even wacht zie je vanzelf de kleur verminderen.

Als alles goed droog is heb ik de 10x10 kaart op een zwart papier geplakt met een uitstekende rand er omheen van 3.2 mm en deze daarna op een gekleurde dubbele kaart van 13,5 x 13,5 cm geplakt.
De tekst heb ik in een vierkant uitgesneden en ook op een zwart papier geplakt met een uittekende rand van 1.6 mm rondom en deze onderin de hoek geplakt.

Veel plezier bij het maken van deze kaart. 
En pas op met het bleekwater, het zou zo zonde zijn als er ook andere dingen ontkleurd worden. 

Veel stempel plezier,
Lizenka



Dit heb je nodig om deze kaart te maken:
Plate 122 Diverse 18
KiCokarton 10x10cm en een rest stukje
Diverse kleuren Distress inkt
Archival Jet Black
Stencil
Babydoekje
Dikke bleek (maar heel weinig)
Fantastix doezelaar of penseel met synthetische haren
Zwart papier
Dubbele kaart van 13,5x13,5 cm


1 opmerking:

  1. Wat een mooie fleurige kaart, daar moet je toch wel van opknappen!
    Ook een hele duidelijke uitleg.

    Liefs Joke

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam