woensdag 13 juni 2018

Distress Glaze getest

Hoi allemaal,

Pas kocht ik een potje Distress Glaze. Ik had er wat voorbeelden mee gezien en dan wil ik zoiets ook proberen.
Het is een klein potje met een soort vaseline- achtige substantie erin.
Ik ben naar aanleiding van een filmpje van Layers of Ink, zo begonnen:


Ik heb een label genomen en heb met de gewone Distress gesponsd, in de kleur Squeezed Lemonade.
Het is voor deze techniek handig om het stencil op 1 plek te laten liggen, je kunt deze ook even vastplakken met tijdelijke tape.


Vervolgens heb ik de Distress Glaze aangebracht met een sponstool. Deze past precies in het potje. Als niet teveel wilt gebruiken, kun je de glaze ook makkelijk met je vingers aanbrengen.


Ik heb verschillende kleuren van de normale Distress inkt aangebracht op mijn craftsheet, en natgespoten.
Hier leg je het label met de gekleurde kant op.


Nadat je de inkt hebt aangebracht, even drogen met de heattool.
Het rechterlabel is degene die ik met de gewone Distress heb gemaakt. De linker is degene die ik toch met de Distress Oxides wilde proberen.
Op deze labels, met een soort glanzend bovenlaagje kwam de oxide niet zo lekker uit de verf. Deze techniek probeer ik zeker nog eens uit op ander papier.


Ik heb nog wat achtergrondstempels aangebracht, gedroogd met de heattool en vervolgens kun je de inkt zo van de glaze afvegen, want deze werkt als resist.
Dan lijken de achtergrondstempels achter de bollen te liggen.


Dit is het label geworden, gemaakt met Distress Oxide.


En dit is het label geworden met de gewone Distress.
Welke vinden jullie het leukst?

Gebruikte materialen:
Distress inkt
Distress oxide
Craftsheet
Waterflesje
Distress Glaze
Sponstool met sponsjes
Stencil met rondjes
Plate 132, tekstsheet 28, KiCoStamps
Plate C5, Cute monsters, KiCoStamps
Plate 91, Art Journal 3, KiCoStamps
Plate 85, Achtergronden 5, KiCoStamps

Bedankt voor het kijken!
Ik ga ontdekken wat er met de Glaze nog meer kan, het is leuk spul!
Groetjes van Dieke.

1 opmerking:

  1. Wat leuk, krijg je igg een heel leuk effect mee!
    Ik vind ze gaaf.
    Liefs Joke

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam