zondag 17 juni 2018

De weg kennen .....

Op de achtergrond doe ik met Conny mee met haar 8x18 cm kaartjes, waarbij ik voor dit kaartje  dezelfde tekst van KiCoStams gebruikte.
Ik plak mijn kaartjes op een grotere achtergrond, zodat ik er later een boekje van kan maken.


Ik heb eerst het kaartje gesponst met diverse kleuren Distress Oxide inkt.
Denkbeeldig het kaartje in twee verdeeld, waarbij ik de verdeling altijd net iets boven of onder  midden leg, nooit precies in het midden.
Om de kleuren niet door elkaar heen te laten lopen, scheur ik een stukje maskeertape af. Omdat ik hier geen hele strakke lijn wil hebben, heb ik gescheurd, anders had ik het gesneden.

Van de maskeertape heb ik beide gescheurde stukjes bewaard. Het ene stukje leg ik op de plek waar ik de horizon wil hebben (hier dus iets onder het midden), het andere even er boven zodat ik geen bruin boven de horizon krijg, want dat wil ik niet.
Door aan de zijkanten meer inkt te gebruiken en in het midden iets minder, creëer je het pad.


Sponsen met Fossilized Amber (rechts).
Nu haal ik de maskeertape eraf en leg het bovenste stukje onderaan, zodanig dat de gescheurde lijn mooi op elkaar valt.
Ik ga nu de lucht sponsen met kleuren van lichter naar donkerder.

Sponsen met Carved Pumpkin (links) en Candied Apple (rechts).

Sponsen met Fired Brick.

Nu kun je de kaart verder af maken door eerst lijntjes te tekenen bij de horizon en bij het pad.
Het schaap, de bomen, reiger, vogels en de tekst zijn met zwart gestempeld, het gras met groen.
Met een zwarte Micron pen accenten aangebracht aan de horizon (03) ken het pad en accenten op de savanne (005).

Tot slot de randjes gesponst met zwart, en de kaart gemat op zwart en een bijpassende kleur cardstock.

Veel stempelplezier, groetjes van Yvon


Alle stempels zijn van KiCoStamps:
Tekstsheet 30, plate 138
Diverse 14, plate 113
Cultuur 3, plate 134
Cultuur 4, plate 134

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Distress Oxide inkt, Fossilized Amber, Carved Pumpkin, Candied Apple, Fired Brick, Peeled Paint, Walnut Stain
Micron zwart, 005, 03
     

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam