maandag 14 januari 2019

In een jaar .....

Voor dit kaartje wat ik voor KiCoStamps maakte, heb ik een gouwe ouwe stempel uitgekozen.


Ik begin met het maken van een achtergrond op een A4 vel DCP papier 250 grams papier, en het maken van twee maskers van de bloem.
Als je een masker uitknipt, doe dat dan aan de binnenkant van de buitenste lijn (zie pijltjes op de rechter foto) om ervoor te zorgen dat je tweede en derde stempelafdruk netjes op de eerdere stempelafdrukken aansluiten.

Het stencil van Stencil Girl Product, echt één van mijn favorieten, beïnkt ik aan één kant met de vijf Distress kleuren inkt.

Dan spray ik het nat met een minimister met water en druk mijn papier af op het stencil, goed aanwrijven, het is niet nodig om het papier tussentijds te drogen.

Dat proces herhaal ik nog twee keer, waarbij ik bij het afdrukken het papier steeds een halve of kwart slag draai.
De rechter foto is het eindresultaat. Nu mag het papier goed worden gedroogd.

Ik snijd het A4 vel in vieren en kies een stukje uit om de kaart mee te gaan maken.

In tegenstelling tot wat ik anders doe, begin ik met het stempelen van de tekst. Ik wil graag deze tekst gebruiken en om te voorkomen dat ik straks mijn bloemen te ver naar onderen heb gestempeld, eerst dus de tekst.

Als ik de eerste bloem heb gestempeld, leg ik daar het eerste masker op en stempel de tweede bloem.

Daarna bedek ik beide bloemen met een masker .....

..... en stempel de derde bloem.

Nu ga ik de bloemen inkleuren met een waterpenseel en de Distress inkt die ik ook gebruikte voor de achtergrond.
Ik druk de inkt af op een acrylblok zodat ik het makkelijk met het waterpenseel op kan pakken.
Behalve de stengel, die alleen groene inkt krijgt, kleur ik met de gele inkt kleur de hele bloem in en meng dat ondertussen met het oranje, rood en roze.
Tot slot geef ik de bloemen nog witte accenten met een Signo pen, spons de randjes met zwart en  mat de kaart op zwart en een bijpassende kleur cardstock.

Ondertussen had ik nog een tweede kaart gemaakt waar de achtergrond vooral oranje was. Ik heb verder wel dezelfde kleuren Distress inkt gebruikt.

Fijne dag, groetjes van Yvon


De stempels zijn van KiCoStamps:
Flora en Dieren 3, plate 49
Tekstsheet 21, plate 88

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Distress inkt, Mustard Seed, Carved Pumpkin, Abandoned Coral, Picked Raspberry, Twisted Citron
Stencil Girl Products, Doodle It Geometric Landscape
Minimister met water
Acrylblok
Waterpenseel
Signo wit
DCP papier 250 grams

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam