vrijdag 4 januari 2019

Feestelijke ATC's

Hoi allemaal,

Mijn eerste blogpost in 2019, daar is ie dan!
Ik heb weer een "oude" techniek onder het stof vandaan gehaald, namelijk de tapelifting-techniek.


Op een stuk bakpapier heb ik met acrylverf verschillende kleuren aangebracht, hoeft niet te netjes.
Vervolgens heb ik, toen het droog was, eroverheen gestempeld met verschillende achtergrondstempels.


Dan neem je tape, van die witte die niet te hard plakt. Dus geen gewoon plakband.
Hiermee plak je over de geverfde achtergrond heen.
Ik heb het zelfs nog een beetje extra aangedrukt met een vouwbeen.
Vervolgens trek je de tape eraf.
Een deel van de verflaag komt mee met de tape.
De tapejes plak je op een wit ATC-kaartje.


Hier zie je de afgemaakte ATC met tapelifting.
Als je goed kijkt, zie je de verschillende tapejes, met elk een eigen stukje verf eronder.
Ik heb toen de tape vastzat, nog een laag glossy gelmedium eroverheen gekwast.
Zo zit het beter vast.
Omdat het thema feest was, heb ik er vlaggetjes en een cadeau op geplakt, die ik weer uit restjes papier had gehaald.


En zo gaat mijn ATC op de post, met nog een leuk klein kaartje erbij.
Hier heb ik een extra kaartje dubbel gevouwen en de ATC in een doorzichtig zakje gedaan. Het kaartje heb ik om het zakje heen gevouwen en vastgeniet.
Ik krijg er wel een feestelijk gevoel van, en jullie?

Gebruikte materialen:
Plate 147, Tekstsheet 32, KiCoStamps
Plate 89, Artjournal 1, KiCoStamps
Plate 66, Vintage 3, KiCoStamps
Plate 85, Achtergronden 5, KiCoStamps
Plate 111, Diverse 13, KiCoStamps
Witte tape
Acrylverf
Gelmedium

Bedankt voor het kijken en tot de volgende post!

Groetjes van Dieke.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam