dinsdag 8 januari 2019

ATC mapje


Deze maand hebben we bij KiCoStamps de ATCSwap met tekst of een Quote.

Nu hebben we bij KiCo veel sheets met teksten waar ook leuke teksten bij zitten die hier heel goed voor gebruikt kunnen worden.

Dit keer heb ik er een bijpassende mapje bij gemaakt.

En zo heb ik hem gemaakt:

Ik heb uit een stuk DCP papier van 250 grams een stuk gesneden van 23.5x 11 cm.
Deze heb ik gerild zodat ik 3 vakjes heb. 2x 8 cm en de laatste 7,5 cm.
Ook snij ik er gelijk de halve cirkeltjes in.
Als je wil kan je de hoeken iets afronden met een pons of uit de vrije hand knippen.


Dit stuk papier heb ik bestempeld met diverse teksten van Plate 145 en 147.
kris kras door elkaar en niet steeds opnieuw beïnkten zodat je verschillende kleuren hebt.
Dit heb ik gedaan met Archival ultra marine (licht blauw) en watering can (licht grijs).
Even de heattool er overheen zodat het droog is.

Nu heb ik uit maskertape de letters ATC geknipt en deze op het papier geplakt.
Nu heb ik op het DCPpapier enkele kleine druppeltjes acrylverf gedaan met verschillende kleuren.
Echt mini druppels, je kan er beter straks wat bij doen dan dat je te veel hebt.
Ik heb er de kleuren grijsblauw, pruisischblauw en koningsblauw voor gebruikt. En ik heb enkele druppels Maya gold ice Blue er op gedaan zodat er straks een leuke glitter in zit.


Deze verf druppels heb ik met een oude bankpas uitgesmeerd over het papier.
Ik zelf vind het niet hinderlijk als je kleine stukjes wit blijf zien, maar dat is wat je zelf wil.
De masks er af halen.
Het geheel drogen met de heattool.

Met een stencil en blauwe distress inkt heb ik er nog wat motiefjes op gesponsd. 
Met het zelfde stencil waar ik de ATC letters van had overgetrokken op masker tape heb ik de letters ook nog op het boekje gesponsd. 
Met washi tape heb ik op verschillende plekken wat stukjes geplakt.

Met een zwarte posca pen heb ik nog wat lijnen en doodels aangebracht in en om de letters.
En daarna nog met de witte posca pen gespeeld net als met de zilveren gel pen.

Nu hebben we 1 kant gedaan.
de andere kant van het boekje heb ik op de zelfde wijze gemaakt.


Als alle twee de kanten gedaan zijn kan je hem vouwen, de ATC's er in stoppen en met een bijpassend touwtje of lintje sluiten dor er omheen te wikkelen.

Ik heb de ATC's ook op deze manier gemaakt.
Alleen heb ik er geen masks op gelegd voor ik er met verf overheen ging en ik heb net iets andere kleuren verf gebruikt.
Toen de achtergrond klaar was heb ik de tekst gestempeld en deze tekst ook op een stuk maskertape afgedrukt en daar een tekstballon omheen uitgeknipt.
Deze op de Atc geplakt en daaromheen gesponsd met distress Black Soot en daarna nog even met met de posca pennen gespeeld.

Veel plezier bij het maken van dit mapje, en mocht je mee doen aan de swap, wie weet ligt hij wel bij  jou op de mat begin volgende maand.

Groetjes Lizenka







Dit heb je nodig om de het mapje en de ATC's te maken:
Plate 145 tekstsheet
Plate 147 tekstsheet
DCP Papier 250 grams
Archival ultra marine en watering can
Heattool
bankpas
Acrylverf
Maya gold
Maskertape
Stencil met letters
Diverse stencils
Washi tape
Posca markers wit en zwart
gelpen zilver

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam