zondag 5 augustus 2018

Zwart wit en een kleurtje

Vandaag plaats ik voor KiCoStamps een eenvoudig kaartje door alleen zwart, wit en een kleurtje te gebruiken.
Normaal gesproken zoek ik bij de kleur(en) van de inkt een bijpassende kleur cardstock, nu heb ik dat andersom gedaan,; bij het cardstock kijken of ik een bijpassende kleur inkt heb.


Ik heb met zwart de bloem en tak gestempeld, en met roze van  Zig Clean Colors ingekleurd.
Daar is ook de tekst mee gestempeld door deze te beïnkten met de stift.
Ook de spetters op de kaart zijn met een roze stift gedaan. Waar je overigens veel kracht voor moet gebruiken want er komen heel spaarzaam kleine spettertjes uit de stift.
De rand van de kaart is ook met de roze stift gesponst.


Je kunt natuurlijk eindeloos variëren met verschillende kleuren inkt en cardstock.


Hier heb ik bamboe met zwart gestempeld waarbij ik soms een tweede afdruk heb gemaakt, die je op de kaart in een lichtere tint terugziet.
Daarna pas heb ik het boomkikkertje gestempeld zodat het lijkt alsof deze tussen de bamboe zit.
Ook hier heb ik ingekleurd, randjes gesponst en gespetterd met Zig Clean Colors, waarmee ook de vlindertjes en tekst zijn gestempeld door die te beïnkten met een stift.

Tot slot beide kaarten gemat op zwart en een bijpassende kleur cardstock.


Materialen roze bloem:
KiCoStamps, Flora en Fauna 19, plate 123
KiCoStamps, Tekstsheet 30, plate 138
Archival Jet Black
Zig Clean Color Real Brush, Pink 025

Materialen boomkikker:
KiCoStamps, Flora en Fauna 22, plate 135
KiCoStamps., Tekstsheet 29, plate 135
KiCoStamps, Fantasy 4, sheet75
Archival Jet Black
Zig Clean Color Real Brush, Flex Green 004, Light Green 041

Beide kaarten gemat op zwart en een bijpassende kleur cardstock


 Fijne zondag vandaag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam