vrijdag 10 augustus 2018

Zomerse kaart

Hallo allemaal,

Ik heb een zomerse kaart gemaakt die een hint is aan de weergoden, wat mij betreft.

Hiervoor nam ik een vel aquarelpapier, wel de gladde variant.
Hier heb ik de stempels van de pelikaan en de rietstengels ondersteboven op gelegd en met stipjes gemarkeerd waar ze moeten komen.
Daarna deze kaart nat gespoten met water.


Het natte papier beschilder je dan met aquarelverf, het geeft niet als de kleuren uitlopen, dat ik juist wel leuk.
Tip: maak je kleuren nog niet te donker.
Je ziet nu al een beetje waar de pelikaan en waar de stengels zullen komen.


Het papier heel goed ( laten) drogen. Vervolgens stempel je met behulp van de stempelliniaal de afbeeldingen op de juiste plaats.
Ook heb ik er een tekstje op gezet.


Ik heb de pelikaan nog wat extra gekleurd met de aquarelverf, net als de schelpen. Ook dan weer goed drogen.
Vervolgens heb ik glass beads gemengd met wat lichtgele acrylverf, daarmee heb ik een soort zand gemaakt.
Nadat alles droog was, heb ik de randen nog wat bruin gesponsd en een touwtje op de kaart geniet.


En wat vinden jullie? Life's better at a sunny beach?

Gebruikte materialen:
Aquarelverf
Water
Penselen
Plate 103, Flora en Fauna 15, KiCoStamps
Archival inkt zwart
Archival inkt bruin
Sponsje
Glass beads
Acrylverf lichtgeel
Touw
Nietmachine

Bedankt voor het kijken en tot de volgende post!
Groetjes van Dieke.

1 opmerking:

  1. Super leuk Dieke, zonnig en zomers!
    Van mij mag de temperatuur ook wel een klein beetje minder, ha ha!
    Groetjes van Yvon

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam