zondag 26 augustus 2018

Bijzondere momenten met Color Burst gestempeld

Met de laatste Achtergrondensheet van KiCoStamps kun je de stempel niet alleen voor een achtergrond gebruiken, maar kun je ook leuke borders maken die op de voorgrond liggen.



Bij deze kaarten heb ik gestempeld met Color Burst. 
Ik heb op een groot doorzichtig acrylblok met de minimister wat water gesprayd. Je heb echt maar heel weinig water nodig, en niet zoals ik hier veel teveel water heb gebruikt. Wat je ook terugziet in de print.

Je beïnkt de stempel door die op het acrylblok in de verdunde Color Burst te deppen. Op die manier verspreid je ook de Color Burst zodat je je stempel toch gelijkmatig beïnkt
Hier boven zie je rechts de eerste afdruk waarvan je echt niet meer kunt zien wat er op de stempel staat.
Ook de tweede afdruk is veel te waterig .....

..... dus heb ik daarna met een stukje keukenrol wat water van het acrylblok gehaald en een derde print gemaakt, die wel goed is!

Ik heb ook nog een andere kleur geprobeerd, in ieder geval met veel minder water!

Het leek me wel leuk om ook te stempelen op dat mooie kraft papier en dat te gebruiken op een kaart.
Het drukt wel heel mooi af op het kraft, maar mijn suffe hersens bedachten er even geen mooie kaart mee, zoals je hier boven kunt zien bij de drie kaarten naast elkaar.

De gestempelde achtergrond is makkelijk een beetje diagonaal door midden te knippen. Ook is het makkelijk om langs een rand van de bloemen te knippen waardoor je twee helften krijgt die je zoals onderstaand voorbeeld kunt verwerken.
De kaart met aqua kleurige achtergrond vind ik uiteindelijk toch het mooiste.
Ik heb de puntjes van de blaadjes niet helemaal vast gelijmd waardoor het een iets speelser idee geeft.

Groetjes van Yvon


Stempels zijn van KiCoStamps:
Achtergronden 12, plate 141
Tekstsheet 21, plate 88

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Colorburst
Acrylblok
Minimister met water

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam