vrijdag 17 augustus 2018

Voel de magie

Kijk naar een vlinder en voel de magie .....

Dit kan ik nu veel doen, wat vliegen er op het ogenblik weer veel mooie vlinders rond in onze tuin.
Vind het heerlijk om naar ze te kijken hoe ze vrolijk rond fladderen van bloem naar bloem.

Zo heb ik deze kaart gemaakt:

Ik heb een Vlinder op maskertape afgedrukt en uitgeknipt.
Deze masker heb ik op een dubbele kaart geplakt.
De dubbele kaart van 14,8 x 10,5 cm heb ik gemaakt van DCPpapier van 250 grams.

Nu heb ik een stencil op de kaart gelegd en vast geplakt met de maskertape.

Hier ben ik met een kwast met Distress Wilted Violet overheen gegaan. Niet helemaal tot de rand (rechterkant) zo heb je aan het eind vervaagde vierkantjes/ rechthoeken.

Het stencil heb ik nog op de kaart laten zitten en heb ik rondom kleine vierkantjes gemaskerd om deze te sponzen.

Stencil verwijderen en de vlinder mask.

Op een los stukje DCPpapier heb ik de zelfde vlinder die ik eerst op mask papier heb afgedrukt nu met de Distress Wilted Violet en deze uitgeknipt zonder de voelsprieten.
Ik heb de vleugels iets naar boven gevouwen en alleen het lijfje vast geplakt met een (zig)lijmpen op de plek waar ik de vlinder gemaskt had.

Ik heb de voelsprieten met een (water) penseel getekend. 

Ook heb ik de tekst op een los stukje DCPpapier afgedrukt en deze recht uitgesneden en met foamtape verhoogd opgeplakt,

Met een kleindere vlinder stempel heb ik nog twee afdrukken gemaakt zonder opnieuw te be-inkten.

Dit is de beschrijving van de kaart.
Bedankt voor het lezen en veel plezier bij het maken van de kaart.

lizenka


Dit heb je nodig om deze kaart te maken:
Plate 40 Vlindersheet
DCPpapier 250grams
Distress Wilted Violet
Masker tape
Stencil
Kwast
(Zig) lijmpen
Foamtape
(water) penseel

1 opmerking:

  1. Hij is erg leuk, en wat fijn dat we zo kunnen worden geïnspireerd in onze tuinen, daar is ook altijd zoveel te beleven!
    Liefs Joke

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam