donderdag 8 augustus 2019

Rode ATC's voor de swap

Hoi allemaal,

Voor de ATC-swap van augustus ben ik vast aan de slag gegaan.
Ik heb drie verschillende ATC’s gemaakt, met drie verschillende technieken.
Hopelijk kan ik jullie hiermee inspireren, en willen jullie wellicht ook meedoen aan onze swap.

De eerste ATC heb ik zo gemaakt:

Ik heb dit stencil ondersteboven gelegd en er direct Distress inkt op aangebracht.
Daarna de inkt natgespoten. Het ATC-kaartje heb ik erop gelegd en aangedrukt.


Daarna het kaartje neergelegd. Omdat er nog wat inkt aan het stencil zat, heb ik dit afgeveegd op het kaartje. Ik doe dit met een babydoekje.


Zo zien ze er dan uit. Ik maak er altijd 2, zodat ik mijn eigen gemaakte ATC’s ook in mijn swapmap heb zitten. Die vind ik zelf leuk om te bewaren.


Hier heb ik de verfspetters gestempeld met Versamark en geëmbost met clear embossingpoeder.


Hier heb ik Distress Oxide op mijn craftsheet gedept, en natgemaakt.


Zo worden de geëmboste kaartjes als ze door de Oxide zijn gehaald en gedroogd.


Voor het derde techniekje heb ik Vintage Gesso gebruikt. Die had ik van mijn dochter voor mijn verjaardag gekregen.
Die Gesso is vrij grof, ik heb het met een spatel op de kaartjes aangberacht.
Daarna Color Burst over het kaartje gestrooid.


Dit zijn 2 ATC-kaartjes geworden met de Vintage Gesso.
Ik heb aan de randen nog wat kleine stempeltjes gezet.
De bloem op een apart vel gestempeld en uitgeknipt.
De ATC-kaartjes zelf heb ik natuurlijk ook rood gemaakt.


Zo zijn de kaartjes met het embossingpoeder geworden.
Hier heb ik voor de kwasten wel zwart gebruikt, omdat ik bang was dat ze anders weg zouden vallen op de achtergrond.


En dit zijn de kaartjes, gemaakt met de achtergrond waarbij ik met mijn stencil heb gestempeld.
Ik hoop dat jullie de kaartjes en technieken ook kunnen waarderen en misschien gebruiken.

Gebruikte materialen:
Plate 150A, Diverse 25, KiCoStamps
Plate 150B, Diverse 25, KiCoStamps
Plate 151b, Diverse 26, KiCoStamps
Plate 152, Diverse 27, KiCoStamps
Stencils
Distress inkt
Distress Oxide
Archival zwart
Vintage gesso
Versamark
Clear embossingpoeder
Color Burst


Bedankt voor het kijken en tot de volgende post!

Groetjes van Dieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam