woensdag 28 augustus 2019

Alles heeft zijn tijd nodig

Alles heeft zijn tijd nodig

Dit is op veel dingen en gelegenheden van toepassen.

Zo heb ik de kaart gemaakt:

Van DCPPapier heb ik een stuk papier gesneden van 9x13.5 cm
De  Distress ink wilted violet heb ik op mijn craftsheet gedaan.
 
Hier ben ik met mijn brayer overheen gegaan. Ik heb er wel voor gezorgd dat een kant van mijn brayer schoon blijft.
Mijn kaart leg ik horizontaal neer en rol van boven naar beneden toe.
Met deze schone kant begin ik te rollen vanaf de rechterkant zo langzaam aan naar boven toe.
Zo krijg je een mooie overloop van kleuren.


Zorg wel dat je papier op een gladde ondergrond ligt anders krijg je zoon effect.


Als de ondergrond een mooi kleur verloop heeft neem je een sponsje en ga je met de zelfde kleur distress ink en een stencil op diverse plekken rondjes sponzen. Sommige licht van kleur en andere wat donkerder. Zo krijg je diepte in je kaart.
Nu maak je je stencil schoon en herhaal je het sponsen van de cirkels met witte inkt op diverse plekken op je kaart. Dit kan ook over de al gesponsde circels.


Alles goed drogen met de heattool en of een anti statischbag er overheen halen.
De tekst die op Plate 147 staat heb ik afgedrukt met versamark en geembosd met witte embossingspoeder.

Nu heb ik de kaart met een heel smal randje van 1 mm gemat op een witte kaart en daarna gemat op een paarse kaart.
Dit geheel heb ik op een dubbele witte kaart geplakt.

Om de kaart helemaal af te maken heb ik kleine druppeltjes lijm op de kaart gedaan en daar een doorzichtig lovertje op geplakt.



 Deze kaart is gemaakt met de zelfde kleur distress alleen de oxide variant.

Je kan dit ook doen met verschillende kleuren op je kaart.

Ik hoop dat ik je weer wat inspiratie heb gegeven voor het maken van een kaart.
Groetjes Lizenka

Dit heb je nodig om de kaart te maken:
Plate 147 (Tekstsheet 32)
DCP papier 9x13.5 cm
Brayer
Distress ink wilted violet
Sponsje (en eventueel een tool)
stencil (met rondjes)
Witte inkt met een sponsje
Versamark
Witte embossingspoeder
lovertjes
lijm

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam