zondag 18 augustus 2019

kizzzzzz

kizzzzzz

Wat doen bijen toch een goed werk.
En met deze bloemen snap ik wel dat die bijen daar graag op af komen en van gaan zoemen.
zzzzzzzz

Zo heb ik de kaart gemaakt:
Ik heb een stuk aquarel papier van 13.8x9.5 cm genomen.
Nu heb ik een klein acrylblokje genomen en hier distress oxide opgedaan in de kleur shabby shutters.
Hier heb ik een klein beetje water op gespoten en daarna het blokje met de inkt naar benden op mijn papier gelegd.


Heel even laten liggen en daarna verwijderd.
Bij het verwijderen van het blokje heb ik wel het teveel aan water gelijk weg gedept met een keukenpapiertje om dikke donkere vlekken te voorkomen.
Dit heb ik herhaald met de kleuren oxide crushed olive en oxide peeled paint.

De bloem van plate 155 heb ik afgedrukt met oxide peeled paint en de bijen van plate 154a en 155 heb ik afgedrukt met oxide crushed olive.
Op plekken waar de bijen in het vlak zitten van de inkt heb ik wat kleur verwijderd met een waterpenseel door het nat te maken en gelijk weg te deppen.


Ik heb nog wat accenten gezet met een witte gelpen bij de bijen en de bloem. Bij de bij die in de bloem zit heb ik met zwart de lijnen getekend zodat hij toch wat duidelijker is.

Met de oxide shabby shutters ben ik langs de rand van de kaart gegaan.
Daarna heb ik de kaart op een mat kaartje geplakt die aan alle kanten 2 mm groter is.
Daarna heb ik het geheel op een witte dubbele kaart geplakt.

Met een smal strookje aquarel papier ben ik door wat oxide shabby shutters gegaan die ik op mijn craftsheet heb gedaan met extra water.
Tussendoor drogen met de heattool. Als je het te licht van kleur vind kan je het herhalen.
Hier heb ik de tekst kizzzzzz op afgedrukt met oxide peeled paint en daarna op de kaart geplakt.

Ik hoop dat ik je weer wat creative ideeen heb gegeven.
Groetjes Lizenka


Dit heb je nodig voor de kaart:
Plate 154A flora en fauna 25
Plate 155 flora en fauna 27
Aquarel papier van paint on (blauwe blok)
Dubbele witte kaart
zacht groen/geel papier om te matten
Distress oxide shabby shutters, crushed olive, peeled paint
Klein acrylblokje
Spuitflesje water
keukenpaiertje
(Water) penseel
Witte gel pen
Zwarte fine liner

1 opmerking:

  1. Leuke kaart Lizenka en een duidelijke beschrijving, met goede tips!
    Dank je wel, groetjes van Yvon

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam