zondag 3 maart 2019

Kies eens een andere kleur

Hoi allemaal,

Vandaag laat ik jullie zien hoe de ATC van de swap "Andere kleur" tot stand kwam.
Ik ben zo begonnen:



Op een ATC- kaartje, gemaakt van aquarelpapier, heb ik met gele Distress Oxide gesponsd.


De randen heb ik gedaan met Vintage Photo. Dit zijn zeker niet de kleuren die ik vaak kies.


Het kaartje nat sprayen.


Op een acrylblok, heb ik opnieuw Vintage Photo uit het doosje aangebracht.
Dit druk je als een stempel af op je natte kaartje.


Omdat ik het geheel toch wat te bruin vond, heb ik nog een keer het proces herhaald, maar dan met gele Distress Oxide.


En dan, terwijl het nog nat is, breng je een totaal andere kleur aan, in dit geval blauw.


Dan krijg je dit soort resultaten.


Ik heb twee kaartjes in dezelfde tint gemaakt. dat doe ik altijd bij een ATC-swap. Eentje maak ik voor de ander en het tweede kaartje stop ik in mijn map. Dan weet ik later nog wat ik zelf had gemaakt.


Vervolgens heb ik een achtergrond en een tak op mijn ATC gestempeld.


De tak heb ik ingekleurd met gewone distress inkt in dezelfde kleur, Vintage Photo. Dit breng ik aan op een acrylblok en kleur in met een waterbrush.


De raaf heb ik ook afgedrukt op de ATC's.


Dit is de uiteindelijke ATC.


En zo werd het hele setje.
Deze gaat op de bus naar....?

Gebruikte materialen:
Plate 105, Tekstsheet 23, KiCoStamps
Plate 118, Achtergronden 8, KiCoStamps
Plate 119, Diverse 17, KiCoStamps
Distress Oxide in verschillend ekleuren
Distress inkt Vintage Photo
Craftsheet
Watersprayflesje
Waterbrush

Bedankt voor het kijken en tot de volgende post!
Groetjes van Dieke.

1 opmerking:

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam