woensdag 27 maart 2019

Imagination take flight

Voor vandaag een kaart gemaakt met die prachtige nieuwe geschetste bloemen van KiCoStamps.


Om de groene onderkant met Shabby Shutters en Peeled Paint te sponsen heb ik de bovenste helft van de kaart met maskerpapier (plakkend) afgedekt.
Daarna heb ik met een minimister wat water in mijn hand/op mijn vingers gedaan en dat op het gekleurde gedeelde gespetterd. Even laten intrekken en afdeppen met een stukje keukenrol. Pas daarna drogen met de heattool, anders werkt deze techniek niet.
Je kunt het maskerpapier nu verwijderen.
Het gras heb ik met beide groene Distress kleuren gestempeld.
Voor de groene spetters heb ik met mijn inktkussen Shabby Shutters op een acrylblok afgedrukt, met een waterpenseel kleur opgenomen en dat op de kaart gespetterd.

De eerste bloem heb ik met zwart gestempeld, en ik heb meteen twee maskers gemaakt en uitgeknipt (die ik na gebruik niet weggooi, maar bewaar bij deze stempelsheet zodat ze later nog eens te gebruiken zijn).

Ik leg een masker op de al gestempelde bloem, en stempel links en rechts daarvan nog een bloem, iets in hoogte verspringend.
Daarna kun je het masker verwijderen en de bloemen goed drogen met de heattool.

Bij de rechter bloem hangt het steeltje een beetje in de lucht, dus snijd ik straks een halve centimeter van de onderkant van de kaart af om dat weg te werken.

Ik wil de bloem aan de rechterkant iets buiten de kaart laten vallen, dus ga daar een stuk van de kaart snijden.
Omdat ik linkshandig ben, draai ik voor mijn gemak de kaart om en snijd dan van boven naar beneden van het groen tot het eerste bloemblad, tussen de twee bloembladeren, en vanaf het tweede blad tot de rand van de kaart.

Met een klein papierknipschaartje knip ik om de twee bloembladeren heen.

De bloemen ga ik inkleuren met Clean Color Brush stiften van Zig. Dat zijn water oplosbare stiften die dus ook heel goed te mengen zijn met elkaar, maar ook met een waterpenseel.
En ik snijd dat onderste strookje van de kaart af.

Na het inkleuren geeft ik de bloemen accenten met een witte Signo,
ik stempel de tekst met zwart,
spons de randen zwart,
en kleur de vlindertjes met een stift waarna ik ze afdruk en een accent geef met een dunne zwarte Micron pen.

Tot slot mat ik de kaart op zwart en een bijpassende kleur cardstock, waarbij ik ook weer om de bloembladeren heen snijd en knip.

Veel stempelplezier, groetjes van Yvon


Alle stempels zijn van KiCoStamps:
Divers 26, plate 151A en 151B (die ook samen als 1 A4 sheet te bestellen zijn)
Fantasy 4, plate 75

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Distress inkt, Shabby Shutters, Peeled Paint
Zig Clean Color Real Brush
Minimister met water
Waterpenseel
Micron zwart 005
Signo wit
Maskerpapier
   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam