vrijdag 29 maart 2019

Kwasten bak.

Hallo allemaal,
 Vandaag laat ik een project zien gemaakt met Leerpapier.
Super gaaf papier waar je van alles mee kunt doen!

Ik heb een bak gemaakt voor m'n kwasten.

Zo heb ik het gemaakt:

Knip en vouw je leerpapier volgens bovenstaande foto.

Spray de 4 los geknipte stukken met water en kreukel ze.


 Spray ze met inkt.

Droog met de heatgun.

Smeer ze in met de inkt pad.

Niet te hard drukken zodat de inkt de kreukels laat zien.

Spray met water of (in mijn geval) met een spray waar gouden mica in zit.

Het geheel krijgt dan een verweerde look.

Drogen met de heatgun.

Stempel het geheel met de NIEUWE STEMPELS!
De onderste rand heb ik gemaakt met een Art Anthology stencil. Je kunt daar natuurlijk ook de stempel voor gebruiken en inkleuren met een metallic verf.

Delen van de bloem heb ik ingekleurd met met een clear medium met wat fijne gouden glitter.

Doe nu de kleurtechniek zoals gedaan bij de 4 losse delen

Maak de stukjes waar clear medium zit schoon met een babydoekje.

Naai het geheel met de zijkanten aan elkaar.
Naai de 4 losse stukken aan elkaar.
Keer binnenste buiten en naai het vast aan de binnenkant van de bak en keer voorzichtig de boel naar buiten om.
(even goed nadenken/testen voor je het vast naait)

Stempel op een apart stuk leerpapier nog 9x de bloem, kleur en knip ze uit zoals op de foto.

Plak de bloemen op elkaar en vervolgens op de rand van de bak.

Klaarrrr!



Gebruikte materialen:
Sprayinkt
Water spray
Gel medium
Stencil
Metallic verf/medium
Heatgun
Zwarte permanente inkt

Fijne creatieve dag!




4 opmerkingen:

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam