donderdag 7 maart 2019

Dat klinkt als muziek ..........

Dat klinkt als muziek.....


Mijn eerst pagina in mijn eerste ArtJournal.
Hier heb ik de nieuwe mannen scheet voor gebruikt.

In de Live van dinsdag 5-3-2019 op de kicostamps groep op facebook 
was ik al begonnen met een gedeelte van de pagina.
Nu heb ik hem helemaal afgemaakt.


Zo heb ik hem gemaakt:
Met verf heb ik wat strepen aangebracht op mijn pagina.
Dit kan je doen met je vinger, maar je kan ook een druppel op je pagina doen en met een creditcard uitsmeren op verschillende plekken op je pagina. De pagina hoeft niet helemaal bedekt te zijn.
Ik heb hier Amsterdam acryl verf gebruikt in de kleuren olijfgroen (622) goudoker (231) Sienna naturel (234)
Goed drogen.


Met distress ink Shabby shutters, Bundled sage, Antique linen heb ik kleur aangebracht op mijn pagina door met een kwast over gaas te gaan. Ook heb ik stukken en de rand gesponsd om kleur aan te brengen.


Uit een rijstpapier heb ik een stuk/ afbeelding gehaald die ik op mijn pagina wil hebben.
Ik ben met een natte penseel langs de afbeelding gegaan en zo heb ik de afbeelding uitgescheurd.
Dit heb ik opgeplakt met matte medium. Dit heb ik eerst op mijn pagina gesmeerd, rijstpapier er op en daarna nog een keer gel medium.
Goed drogen.

Van plate 148 (diverse 24) heb ik het been en de auto afgedrukt op een apart papiertje en deze in gekleurd. 
Zelf heb ik dit gedaan met Copics maar kan natuurlijk met dat wat je zelf het fijnste vind.

Met verschillende kleuren Archival heb ik de achtergrond bestempeld.
Zelf heb ik de kleuren Coffee, Orange blossom, Sap green, vivid chartreuse en Jet Black gebruikt.
De muzieknoten zijn een losse stempel, (deze komen uit de grabbelbak met diverse stempels van Kico).

De auto en benen heb ik ook afgedrukt op de pagina waar ik aan het einde ingekleurde plaatjes op plak. Onder de auto en benen heb ik met een krijtje of aquarel potlood een streep getrokken en met een vochtige vinger uitgewreven. Zo zweeft de auto niet. 

Met diverse kleuren gel en Posca pennen heb ik accenten aangebracht, krabbeltjes neer gezet en spetters aangebracht op de pagina. Ik heb de kleuren wit, zwart, bronze, zilver en goud gebruikt.

Heb ook nog twee stukjes washi tape op de pagina geplakt.

Als laatste heb ik de archival Coffee inktpad langs mijn pagina gehaald.

De ingekleurde afbeeldingen heb ik uitgeknipt en met een beetje tacky glue opgeplakt, dit doe ik helemaal al laatse zodat er keen spetters enz op komen.

Hier nog wat foto's van enkele accenten.




Veel plezier met het maken.
Groetjes Lizenka


Dit heb je nodig om de pagina te maken:
Plate 148 diverse 24
Acrylverf
Heattool
Distress ink Shabby shutters, Bundled sage, Antique linen
Archival Coffee, Orange blossom, Sap green, vivid chartreuse en Jet Black
Rijstpapier (muzieknoten zwart/wit en piano en muziekinstrumenten)
Penseel
Gel medium (mat)
Rest papiertje om afbeelding op te kleuren
Gel / posca pennen in diverse kleuren.
Tacky glue
Whasi tape
ArtJournal of papier waar je op wil werken

2 opmerkingen:

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam