zaterdag 9 maart 2019

Lentekriebels!

Vandaag heb ik voor KiCoStamps en voor een ander project een kaart gemaakt met Lentekriebels met die nieuwe mooie stempels van KiCo!



Ik heb de kaart eerst gesponst met Distress Oxide inkt Squeezed Lemonade, Mustard Seed en weinig Tumbled Glass.
Daarna heb ik met het stencil heel licht nog wat Twisted Citron gesponst.

De plantenborder heb ik gestempeld met de gewone Distress inkt Shabby Shutters, Carved Pumpkin en Picked Raspberry. Nu zit er in het midden van de bloemen een beetje vervelend lijntje, maar dat ga ik dadelijk oplossen met de bloemenstempel die ik ga gebruiken.
TIP: Ik spetter nog wat water op de kaart, laat dit een minuutje drogen en dep het dan met een tissue of stukje keukenrol. Pas NA het spetteren de kaart drogen, anders werkt deze techniek niet!

Zoals ik al zei, met de bloemenstempel los ik het vervelende lijntje in de al gestempelde bloemenborder op door er voor te zorgen dat de bloemensteel daar precies op terecht komt.
Ik stempel ook meteen een paar vlinders op de kaart.
TIP:Wanneer je met Distress Oxide je achtergrond hebt gesponst is het slim om de rest van je stempels met StazOn af te drukken. Dit blijft namelijk goed zwart, terwijl Archival inkt, wat toch ook een watervaste inkt is, zijn diep zwarte kleur verliest en lichter wordt.

Nu ga ik de bloem en vlinders inkleuren met Zig stiften die heel goed met elkaar mengen.
Ik kleur eerst het hart van de bloem met twee kleuren geel.
Daarna kleur ik een klein randje aan een blad van de bloem, met de donkerste kleur, en meng vanaf die kant er met een lichte kleur overheen naar de top van het blad.

 
Zo kleur ik de hele bloem in, maar maak het hart van de bloem ook nog iets donkerder.
Ook de vlinders worden gekleurd met een blauwe, gele en lichtgroene stift.
Dan mis ik eigenlijk nog iets in de achtergrond ..... spetters. Wat ik beter had kunnen doen vóórdat ik ging stempelen, maar met een beetje beleid kon ik de

De rand van de bloembladen geef ik accenten met eerst een Signo Sparkling pen, en daarna op dezelfde plek met een witte Signo.
Ik maak de rest van de kaart ook verder af met witte accenten bij de bloem en de vlinders, en stempel de kleine vlindertjes door ze te kleuren met een Zig stift. Het lijfje en voelsprieten van de vlinder zet ik nog wat aan met een zwarte dunne Micron pen.
De tekst heb ik met zwart op een stukje wit papier gestempeld, gemat op zwart papier, opgeplakt en rondom accenten met zwart en wit gegeven.

Tot slot spons ik de randen van de kaart met zwart, mat de kaart op zwart en op een bijpassende kleur cardstock.


Veel stempelplezier, groetjes van Yvon


Alle stempels zijn van KiCoStamps:
Divers 26, plate 151A
Divers 26, plate 151B
Fantasy 4, plate 75
Tekstsheet 22, plate 98
Plate 151A en 151B zijn ook als 1 sheet in A4 formaat te koop!

Inkt etc.:
StazOn, Jet Black
Distress Oxide inkt,  Squeezed Lemonade, Mustard Seed, Tumbled Glass, Twisted Citron
Distress inkt, Shabby Shutters, Carved Pumpkin, Picked Raspberry
The Crafters Workshop, Mini Mod Spirals, TCW424s
Minimister met water
Pilot Permaball zwart
Signo wit
Signo Sparklink Pink
Micron zwart 005
Zig Clean Color Real Brush
Stukje keukenrol
Heattool
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam