dinsdag 14 mei 2019

Lentekriebels op steenpapier

Vandaag heb ik voor KiCoStamps weer een kaartje met steenpapier en Color Burst gemaakt.
De kaart heb ik voorzichtig gedroogd met de heattool. Om de gebogen randen van de bloemblaadjes  te krijgen heb ik het steenpapier expres te lang en te dichtbij verhit.


Omdat ik niet wist of de gekrulde randen van de bloemen zou lukken zoals ik het wilde, heb ik eerst de bloemen gemaakt van twee eerder gekleurde kaartjes met Color Burst Lemon Yellow, Orange en Fuchsia.
Ik had véél teveel water gebruikt, dus kreeg de kaartjes nauwelijks droog, zodat ik dat uiteindelijk heb gedaan met een stukje keukenrol. Waardoor veel kleur verloren ging, maar ja, ik was gewoon  even te ongeduldig.

Ik besloot eerst de bloemen met zwart te stempelen en uit te knippen voordat ik ze ging drogen met de heattool, die ik dus expres te lang en te dicht op het papier heb gehouden.

Daarna ben ik de kaart gaan kleuren met Fuchsia en Violet, wat ik eerst op de kaart heb gestrooid .....

..... en waar ik daarna met water op heb  gesprayd.

Door af en toe nog wat kleur toe te voegen en weer water te sprayen .....

..... bereik je op een gegeven moment de achtergrond waar je tevreden over bent.

Ik heb met zwart de Lentekriebels en het gras gestempeld.
En besloot toch nog een stukje van de linker kant van de kaart af te halen.

Tot slot heb ik met witte Daler nog wat gespetterd en de randen van de kaart met zwart gesponst, en daarna de bloemen met een paars splitpennetje op de kaart bevestigd.
De kaart daarna gemat op zwart en een bijpassende kleur cardstock.

Veel stempelplezier, groetjes van Yvon


Alle stempels zijn van KiCoStamps:
Flora en Fauna  11, plate 97
Flora en Fauna 13, plate 99
Tekstsheet 22, plate 98

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Color Burst, Fuchsia, Violet, Orange, Lemon Yellow
Signo wit
Signo Sparkling Violet
Daler Rowney Acrylic Ink, White 011
Splitpennetje paars
Steenpapier 250 micron
   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam