dinsdag 24 september 2019

Favoriete quote

Hoi allemaal,

Vandaag laat ik jullie zien hoe ik mijn ATC's voor de swap van september heb gemaakt.
Het thema is "favoriete quote".

Ik ben begonnen met ATC's van aquarelpapier:


Hier heb ik molding paste op aangebracht, door een stencil.
Ik heb niet de hele ATC ermee bedekt, omdat ik straks de quote ook nog moet kunnen opplakken.


Toen heb ik een lichte kleur Distress oxide genomen.
Hier heb ik water overheen gespoten en de ATC erdoor gehaald.


Hier zie je wat ik bedoel. Ik doe meerdere lagen en kleuren met de oxide.


De donkerste kleur heb ik met een sponsje aangebracht.
Hier heb ik water overheen gespoten en een beetje laten uitvloeien.


De letters heb ik met de zwarte Distress oxide en een sponsje nog wat aangezet, net als de randen van de ATC.


Daarna heb ik nog wat water gedruppeld op de ATC's om een wat grungy look te krijgen.


Uiteindelijk heb ik 3 ATC's gekozen om te gaan swappen.
Die heb ik helemaal bewerkt.
Ik heb de randen nog wat met Archival gesponsd.
Ook nog een klein bloemetje gestempeld op de kaartjes.
Verder de quotes, want daar ging het immers om, op een apart vel papier gestempeld en uitgeknipt en opgeplakt.
Deze heb ik met een gelpen omgetekend.

Deze gaan binnenkort op de bus naar Bertine.
Ik heb er veel plezier aan beleefd om ze te maken!

Gebruikte materialen:
Plate 132, tekstsheet 28, KiCoStamps
Plate 145, tekstsheet 31, KiCoStamps
Plate 153, tekstsheet 33, KiCoStamps
Distress oxide
Waterflesje
Archival zwart
gelpen zwart

Bedankt voor het kijken en tot de volgende post!
Groetjes van Dieke.

1 opmerking:

  1. Mooie ATC's Dieke, en een duidelijke beschrijving, dank je wel!
    Groetjes van Yvon

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam