maandag 29 juli 2019

Een snel kaartje maken

We hebben het allemaal wel eens denk ik.
Een kaart nodig maar juist niks hebben liggen wat je nodig hebt.

Hier zie je een paar kaartjes die zo gemaakt zijn.
Zo heb ik ze gemaakt:

Ik heb uit steenpapier figuren gestanst van groot naar klein.
Dit heb ik gedaan uit steenpapier omdat ik de inkt er direct weer van af kan vegen en het daardoor vaker kan gebruiken.
Ik heb gelijk een paar verschillende figuren gedaan zoals circels, driehoeken en zeshoeken.

De mask met circels heb ik met het grootte figuur in het midden op een dubbele kaart gelegd en met een bruch kwast en distress ink bewerkt door met lange halen over de mask te gaan met de kwast.

Als je de figuren dicht bij elkaar heb uit gestanst plak je de ander figuren af met een stuk masker tape.
Daarna heb ik met een billendoekje het steenpapier gelijkt schoon gemaakt.
Nu leg ik de mask met een kleiner figuur iets over het grote figuur en pak ik een andere kleur
 distress ink.
Door het overlappen krijg je verschillende kleuren op je kaart.

Voor deze kaart heb ik de volgende distress kleuren gebruikt:
Picked raspberry, fesive berries, carved pumpkin, mustard seed, mowed lawn, salty ocean en blue print sketch.

Als je het zelf genoeg vind druk je de tekst er op af in je figuren.
Deze tekst komt van plate 153.

Deze kaart met de zeshoeken heb ik gesponsd en met memento inkt gedaan.
Als je het spons zijn de kleuren donkerder dan met de kwast.

Deze kleuren heb ik voor deze kaart gebruikt.


Deze techniek kan je ook op kleine kaartjes of labels gebruiken.
Ik heb het hier met driehoekjes  op Atc kaartjes gedaan. 
Hier heb ik eerst alle kleuren inkt gedaan, de tekst afgedrukt en daarna heb ik nog met metallic verf enkele driehoekjes gemaakt door de verf er op te sponzen.
Voor deze Atc kaartjes heb ik deze kleuren gebruikt:
Fossilized amber, Mustard seed, squeezed lemonade, tea dye
En amsterdam metallic donkergoud en lichtgoud en pearl geel.
 
En op de achterkant heb ik de Atc stempel gebruikt van plate 146 diverse 23

Ik hoop jullie wat inspiratie te hebben gegeven voor een "snel" en kleurrijk kaartje.

Bedankt voor het lezen.
Groetjes Lizenka



Dit heb je er voor nodig:
plate 153 tekstsheet 33
plate 146 diverse 23
Dubbele kaart van dcp of fluweel papier
Steenpapier
stanzen in een figuur naar keuze
Masker tape
Brush kwast
spons
Distress ink
metallic verf

3 opmerkingen:

  1. Super leuke en vrolijke kaarten Lizenka!
    Heel handig om uit steenpapier de mallen te maken.
    Groetjes van Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. super leuke, vrolijke kaarten Lizenka. Inderdaad dan ook nog snel klaar.
    Groetjes Conny

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam