woensdag 10 juli 2019

blazen met alcoholinkt

Deze kaart heb ik gemaakt met alcoholinkt, een rietje en de nieuwe Tekstsheet op steenpapier.


Zo heb ik de kaart gemaakt:

Ik heb een stuk steenpapier met een smal randje vast geplakt met schilderstape op een gelamineerd papiertje of een groot acrylblok.

Van de alcohol inkt heb ik de doppen er alvast afgehaald en binnen handbereik klaar gezet.

Ik heb de volgende kleuren gebruikt.
Pool, Mermaid, Celestial pearl, Denim.

In een hoek van het papier druppel ik de lichtste kleur inkt 

en dan hou ik mijn blaadje een beetje scheef en blaas ik met een rietje de inkt naar de andere kant van het papier.

Eventueel druppel je er nog wat bij van de zelfde kleur om het verder weg te blazen.
Daarna pak je de tweede kleur en deze druppel je ook in de zelfde hoek en laat je ook naar de andere kant van je papier lopen door je gelamineerd papiertje scheef te houden en gelijktijdig met een rietje te blazen.
Dit herhaal ik ook met de andere kleuren. De donkerste doe ik als laatste.


Als alles goed droog is haal ik het papier los van het gelamineerde papiertje en snijd ik het op maat.
Zelf heb ik hem gesneden op 13.5x9cm en gemat op een donker blauwe kaart die net iets groter is (randje van 2 mm er omheen) en daarna nog een keer op een groenige kaart.


Het geheel geplakt op een dubbele witte kaart.

De tekst van Plate 153 tekstsheet 33 heb ik met Archival Cobalt afgedrukt links onder in de hoek.

Ik hoop dat ik je weer wat inspiratie heb gegeven om met Alcohol inkt aan de slag te gaan.
hier zie je nog een paar voorbeelden.


Groetjes Lizenka



Dit heb je er voor nodig:
Plate 153 tekstsheet 33
Steenpapier 14.5x10 cm
Schilderstape
Gelamineerde sheet
Alcohol inkt Pool, Mermaid, Celestial pearl, Denim.
Dubeble witte kaart
Archival Cobalt
Rietje

1 opmerking:

  1. Prachtige kaarten Lizenka, en leuke voorbeelden en inspiratie.
    Dank voor je mooie omschrijving.
    Groetjes van Yvon

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam