zondag 23 december 2018

Welke boom schittert daar zo?.

Welke boom schittert daar zo?.
Het hoeft niet altijd groot te zijn.
Het gaat om de gedachte.


En zo is deze kaart gemaakt:

Uit een stuk maskertape heb ik een ovaal gestanst.
 (Het ovaaltje wel bewaren deze gebruiken we straks ook nog.)Bij mij is de stans 5x2.7 cm.
Deze heb ik onderaan op een stuk  Dcp Papier geplakt van 9.5x14 cm.
De ovale cirkel heb ik gesponst met memento dandelion.

Vanaf de zijkanten van het ovaal heb ik schuin naar boven toe masker tape geplakt zodat ik een soort van driehoek heb. Dit heb ik met een kwast en dandelion inkt bewerkt.
Dit heb ik gedaan door de kwast over mijn inkt te halen en dan in lange halen over mijn papier te halen. Het lijkt alsof er niks op je papier komt maar als je het masker tape weg haal zie je pas goed wat er op je kaart zit.


Al het maskertape verwijderen en er met een anti statisch zakje overheen gaan.
Boven de driehoek heb ik de grote ster van plate 75 Fantasy afgedrukt met Versamark en met gele embossingspoeder geembosd.
Ook heb ik de kleine sterretjes van plate 75 afgedrukt met versamark en geembosd met  clear embossingspoeder.


Met archival Library green heb ik het een na kleinste boompje van plate 127 kerstsheet 5 afgedrukt in het ovaaltje.
Nu heb ik het ovaaltje weer afgedekt met het uitgestanste ovaaltje.
Met archival Shadow grey heb ik de grootste boom afgedrukt achter en naast het kleine boompje.
Met archival wetering can  heb ik nog wat boompjes aan de zijkant afgedrukt en helemaal onderin en in de hoek met archival Jet Black.
Nu een stuk masker tape scheuren in de breedte en deze op je kaart plakken met de gescheurde kant naar beneden toe.
Nu gaan we de "grond" maken. Dit doen we met Desert sand en de blender kwast. Ook nu ga ik in lange halen over het papier van links naar rechts.
Van een klein stukje masker tape heb ik een klein heuveltje gescheurd en deze steeds bij een boomstam geplakt en met een spons wat Desert Sand inkt aangebracht. Zo lijkt het net of ze op heuveltjes staan.
Van Plate 124 flora en fauna 24 heb ik de golfjes afgedrukt op de grond met Toffe Crunch.
Nu gaan we de lucht maken. Dit heb ik gedaan om steeds vanaf de rand naar binnen toe te gaan sponzen. Ik ben begonnen met Summer Sky. Ik ben vanaf de rand tot bijna bij het gele "licht" door gegaan. Het is niet erg als er een smal randje wit over blijft.
Als tweede kleur heb ik Danube Blue gebruikt. Ook weer vanaf de rand naar het midden toe maar wel een rand licht blauw over gelaten. Als laatste heb ik met Paris dusk een rand lucht gesponsd.

Als laatste heb ik met Tuxedo black een smal randje en de hoeken in de lucht gesponsd. 
Met een witte gel pen heb ik enkele stipjes in de lucht gezet als kleine sterretjes. Een enkele heb ik op laten vallen door met een watte staafje even zachtjes op het inktkussen te tikken en dan daarna op de kaart. Zo lijkt het een vage stralende ster. 

Nu kan je de kaart verwerken door op een dubbele kaart te plakken of er eerst nog een andere kleur papier achter te plakken voor je het op een kaart plak.

Veel plezier bij het maken van deze kaart.
Groetjes Lizenka

Dit heb je nodig om deze kaart te maken:
Plate 75 fantasy
Plate 127 kerstsheet 5
Plate 124 flora en fauna 24
Dcp papier 9.5x14 cm
Masker tape
Memento inkt diverse kleuren
Archival Library green, shadow grey, watering can, jet black.
Versamark
Anti statisch zakje
Embossingspoeder geel en clear
Heattool
Blender kwast
Witte gel pen
Witte inkt
Wattenstaafje


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam