zaterdag 29 december 2018

..... wat een mooie dag!

Vandaag heb ik voor KiCoStamps een kaartje gemaakt waarbij ik de achtergrond heb gestempeld met een plastic boterhamzakje en de bloemen op restjes papier.


Het het plastic boterhamzakje los van elkaar en maak er een prop van, zoals op de foto.

Dep de prop steeds op een inktkussen en druk dan de beïnkte prop een paar keer af op het papier. Zorg dat je er open plekken tussen laat zodat je straks ook met andere kleuren kunt stempelen.
Maak met een satéprikker witte spetters op de kaart.

Als de achtergrond klaar is kun je de "bloemen" gaan stempelen op restjespapier.
Ik heb hier een vel voor genomen waar ik met mini gelliplates op had gestempeld, maar die ik later  toch niet wilde gebruiken.
Je kunt natuurlijk ook papier uit een tijdschrift nemen, of een krant, oud boek, enz, Al het verschillende papier geeft een ander effect.
Ik heb hier gestempeld met Versamark en met witte embossingspoeder bestrooid om daarna te embossen.

Als ik de bloemen heb uitgeknipt ga ik even kijken wat het beste staat. Er zijn twee afdrukken van achtergrondstempels die ik niet geslaagd vind, die zijn dus afgekeurd voor gebruik.

Ik rangschik de bloemen zoals ik ze wil hebben en stempel met zwart de tekst op de kaart.
De overstekende stukjes van de bloemen knip ik af en ik spons de randen met zwart.

Om de bloemenstelen te tekenen doe ik wat inkt op een acrylblok en ik trek met een waterpenseel lijntjes van de bloemen naar beneden.

Ik geef nog wat accent aan de bloemen(stelen) door met een dunne zwarte Micron  005 aan één kant van de steel een lijntje te zetten
.
De randen van de kaart zijn al gesponst, dus ga ik de kaart matten op zwart en een bijpassende kleur cardstock.

Fijne avond, groetjes van Yvon


De stempels zijn van KiCoStamps:
Fantasy 9, plate 109
Tekstsheet 29, plate 135

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Distress inkt, Broken China, Peacock Feathers, Cracked Pistachio, Twisted Citron
Versamark
Daler Rowney Acrylic Ink, White 011
KiCoStamps Opaque embossingpoeder wit
Waterpenseel
Satéprikker
Plastic boterhamzakje
Restjes papier
   

1 opmerking:

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam