donderdag 13 september 2018

Nachtvisser

Ik vind het erg leuk om een landschap te maken met stempels en inkt.
En nu er een nieuwe sheet uit is plate 142, namelijk flora en fauna 24  kan ik er weer mee aan de slag.

Zo is er nu de nachtelijke vissende reiger uit gekomen. 

Zo heb ik deze kaart gemaakt:

Ik heb een stuk Paint on papier genomen van 9.5x14 cm.
Hier heb ik diverse onderdelen van plate 42 met zwarte archival Black Jet afgedrukt.
Ik wil het riet en de reiger weerspiegelen in het water, dit doe ik door eerst de stempel op het paier af te drukken, daarna beinkt ik mijn stempel opnieuw en druk ik hem af op een mica velletje.
Nu veeg ik het onderste gedeelte met een tissue iets af en leg ik het mica op mijn kaart met de afdruk naar beneden toe.
Ik wrijf goed over het mica en zo komt de afbeelding wazig op mijn papier.
Als ik alle afbeeldingen heb afgedrukt droog ik het geheel met een heattool.

Met distress tumbled glass heb ik de hele kaart gesponsd. 
Daarna heb ik het water gedeelte gesponst met Distress Salty ocean en in het midden rondom de reiger heb ik het licht gelaten.
daarna met mermaid lagoon sponzen langs de rand, een wat bredere rand maken.

Nu ga ik de lucht maken.
Hier begin ik met sponzen met distress broken china, ook hier hou ik een gedeelte lichter.

Na de broken china ga ik sponzen met Stormy sky en daarna nog een smal randje faded jeans.
Na deze twee kleuren ben ik met Black soot een heel klein randje gaan sponsen helemaal rondom de kaart.

De stenen heb ik ingekleurd met distress Weathered wood door het inktkussen op mijn craftsheet te drukken en iets water er bij en met een waterpenseel de stenen ingekleurd.

Het onderste gedeelte van de kaart tot aan de stenen afdekken met een tissue en nu je witte posca pen er boven houden en met een schaar er op tikken zodat je kleine spetters "sterren" krijg.
nu heb ik ook nog een paar * gemaakt.
deze * heb ik ook in het water getekend en dan gelijk je vinger er even op om het te veel aftedeppen zodat je vage sterren in het water hebt.
Met een witte gel pen heb ik ook nog * gemaakt, deze zijn dan iets minder fel van kleur.


Verder heb ik met de witte posca pen accenten aangebracht in de rotsen, het riet en in het water.

Zo is mijn kaart met de nachtelijke vissende reiger af en kan hij bij mij in het lijstje.
Veel plezier bij het maken van deze kaart.

Groetjes lizenka


Dit heb je nodig om deze kaart te maken:
Paint on  9.5 x 14 cm
plate 142 flora en fauna 24
Archival Black Jet
mica velletje
Distress inkt tumbled glass, Salty ocean, broken china, Stormy sky, faded jeans, Black soot,  Weathered wood 
Posca pen wit
gel pen

2 opmerkingen:

  1. Hij is mooi Lizenka en geel duidelijk uitgelegd!
    TOPPIE!

    Liefs Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie kaart geworden Lizenka! En een duidelijke beschrijving, dank je wel!
    Groetjes van Yvon

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam