vrijdag 13 juli 2018

Neonkleuren

Hoi allemaal,

Jullie hebben gezien dat de ATC-swap voor augustus al gepland staat. Het thema is Neon.
Dus in die kleuren ben ik zelf vast aan de slag gegaan, ter inspiratie.

Ik heb neongele acrylverf( Amsterdam) op een vel Painton-papier aangebracht.


Vervolgens heb ik dit dun uitgesmeerd met een oud pasje. Je krijgt dan zo'n gaaf effect.


Daarna heb ik neongroen aangebracht op de craftsheet. Dit heb ik met de brayer aangebracht over het geel heen.
Let op, de brayer hoeft het papier bijna niet te raken, voor een wat verweerde look.


Ook neonroze en neonoranje heb ik aangebracht met de brayer.
Let op, tussen de lagen even drogen met de heattool, dan lopen de kleuren niet door elkaar.


Het groen mocht nog wat duidelijker naar voren komen, dus ik heb dit met een sponsje en stencil op het papier gezet.


Ook nog wat extra oranje door een stencil met sterren aangebracht.


Op dit vel heb ik nog kleine stempeltjes afgedrukt met neonkleuren inkt van Hero Arts.
Daarna het vel in stukken gesneden van 6,2 x 8,7.
Dan passen ze nog op een gewone maat ATC-kaart.
Op de ATC's heb ik de punkelf gestempeld, net als de blaadjes.
De blaadjes heb ik later nog een beetje kleur gegeven met acrylmarkers.
Het tekstje heb ik op wit papier gestempeld en met de neoninkt een beetje kleur op de tekst gezet.
Dit is het eindresultaat:


En de ATC's in serie:


Gebruikte materialen:
Plate 75, Fantasy 6, KiCoStamps
Plate 81, Diverse 9, KiCoStamps
Plate 105, Tekstsheet 23, KiCoStamps
Acrylverf Amsterdam
Craftsheet
oud bankpasje
Archival inkt zwart
Acrylmarkers Amsterdam
Gelpen zwart en wit

Bedankt voor het kijken!
Ik hoop dat jullie door mijn uitleg ook lekker aan de slag zullen gaan met de neonkleuren.
Het zou erg leuk zijn als we weer met een grote groep ATC's kunnen swappen!

Groetjes van Dieke.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam