dinsdag 31 juli 2018

Laat de herinneringen troost bieden


Herinneringen maken we elke dag weer, mooie en minder mooie.
Maar je hebt herinneringen ook nodig om verder te gaan.


Zo heb ik de kaart gemaakt:

Uit het masker tape heb ik een halve cirkel gestanst van 7.5x7.5 cm. 
Je hebt de buitenkant nodig van de stans nodig.

Ik heb een stuk DCPpapier gepakt van 10x10cm.
Hier heb ik aan de onderkant een mask gemaakt van 1cm en daar boven aan de rechterkant de buitenkant van de halve cirkel geplakt.



In deze halve cirkel ga je werken.
ik heb de bovenkant van de circel afgedekt zodat ik aan de onderkant nog een cm over heb.
Dit heb ik gesponsd met Distress Stormy sky. Met een witte gel pen heb ik kleine golfjes getekent.

Deze rand daarna weer afdekken.

Uit het maskertape heb ik ook een circel van 3.5cm gestanst en hier heb je alle twee de delen nodig. 
Het open rondje heb ik voor een gedeelte boven het afgedekte water geplakt en gesponsd met Distress Squeezed lemonade. 
Nu heb ik het afgedekte gedeelte van het water af gehaalt en daar de weerspiegelde zon in het water gesponsd. en na drogen de maskertape terug geplakt.

Een stukje maskertape afgescheurd en deze in de linker hoek schuin naar beneden geplakt zodat je een klein bergje hebt.
Dit heb ik gesponsd met Distress brushed corduroy.  Daarna heb ik dit bergje ook weer gespiegeld in het water.


Nu heb ik de Zon afgedekt en heb ik met Distress Dried Marigold rondom de zon gesponsd. De rest van de lucht heb ik gesponsd met Scattered straw.

Alle masken verwijderen.
Nu heb ik de vliegende vogels een stukje in het landschap afgedrukt met Archival Jet Black. Rechts onderin heb ik het riet afgedrukt. Hier heb ik wel een stukje masker tape onder geplakt zodat ik een recht lijntje heb. 

Het geheel heb ik op een donker bruin papier geplakt en met een rand er omheen uitgesneden.
Het geheel op een dubbele vierkante kaart van 13.5x13.5 cm geplakt. Dit heb ik op 1.5 cm aan de onderkant gedaan en 1cm vanaf de rechterkant gedaan.

Op een stukje rest DCPpapier heb ik de tekst afgedrukt van Plate 132 tekstsheet 28 met Archival Sepia en recht uitgesneden. Dit geheel op een donker bruin papier geplakt en met een smal randje er omheen uitgesneden.
Dit heb ik links bovenin op de kaart geplakt. Een stuk op de binnen kaart en een klein stukje op de kaart zelf.


Dit landschap heb ik ook gemaakt op ATC Kaartjes.
Zo heeft dit landschap ook ineens een zomerse look.                        

Bedankt voor het lezen van dit blog en veel plezier bij het maken van deze kaart.

groetjes Lizenka


Dit heb je nodig om deze kaart te maken:
Plate 132 tekstsheet 28
Freebeesheet 
DCP 10x10cm
Maskertape/ Postit blaadjes
Distress ink 
Archival Jet Black en Sepia
Dubbele witte kaart 13.5x13.5 cm
Donker bruin papier 
Witte gel pen

1 opmerking:

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam