woensdag 11 juli 2018

HIEP HIEP HOERA

HIEP HIEP HOERA

Ons monstertje is vandaag drie jaar.
En ik heb voor hem deze kaart gemaakt op A4 formaat om in zijn fotomap te stoppen.

Zo heb ik hem gemaakt:
Op een stuk canvas papier van 10x15cm heb ik een monster afgedrukt van Plate c6 cute monsters (2).
Deze heb ik ook nog een keer op masker tape afgedrukt en uitgeknipt om zo het monster te maskeren.
Nu ik het monster gemaskerd heb heb ik met de achtergrond stempel en distress int cracket pistaso de achtergrond luk raak gestempeld uit de losse hand. 
De stempel heb ik niet op een clearblok gedaan.

Het monster heb ik ingekleurd met Derwent inktense potloden en met het waterpenseel.
Onder het monster heb ik nog wat donkere kleur (grijs en donker groen) aangebracht en met veel water uitgewaaierd, nu lijkt het net of het monster op de grond zit.
Met een witte en zwarte marker heb ik nog wat accenten aangebracht.

Boven het monster heb ik 3 ballonnen afgedrukt van Plate 111 diverse (13) met distress ink. Doordat het op canvaspapier afgedrukt word zie je dat niet alles is bedekt met inkt. Hier ben ik met het waterpenseel overheen gegaan.
met een zwarte marker heb ik heir touwtjes aan getekend en aan zijn staart vast gemaakt.

Met een stans heb ik een 3 uitgestanst uit dubbelzijdig plakfolie.
Deze heb ik op de kaart geplakt en de bescherm laag er af gehaald. Met een zachte kwast ben ik in de pot pearl ex gegaan, het overtollige er iets afgeklopt en over het dubbelzijdig tape gegaan.
Dit geeft een mooi glanzend effect.

Op een los stukje papier het ik de tekst HIEP HIEP HOERA afgedrukt. 
Deze tekst komt van Plate 12 tekstsheet (4).
Hier heb ik een rechthoek van gesneden en met foamtape opgeplakt.

De kaart heb ik op een blauw glimmend papier geplakt die iets groter is. 
Dit noemen we matten.
Omdat ik deze kaart op een groot A4 papier plak heb ik na het blauwe glimmende papier ook nog een wit papier achtergedaan wat maar een klein randje uit steekt en daarna nog een groen papier met een brede rand voor ik het op een wit A4 papier plak wat ik ook met de achtergrond stempel heb bewerkt van de Plate c6 cute monsters (2).


Het speel vriendinnetje van mijn zoontje werd ook drie en daar heb ik een lief monsterkaartje voor gemaakt op de zelfde manier alleen in de roze kleuren.





Dit heb je nodig om deze kaart te maken:
Plate c6 cute monsters (2)
Plate 12 tekstsheet (4)
Plate 111 diverse (13)
Archival ink Jet Black
Distress ink
Canvaspapier
Maskertape
(water) penseel
witte marker/gelpen
zwarte marker/gel pen
pearl ex
dubbelzijdige tape
Derwent inktense potloden
Diverse kleuren papier om te matten.


1 opmerking:

  1. Wat een supergave kaart, en ook voor het vriendinnetje is heel mooi!

    Liefs Joke

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam