dinsdag 10 april 2018

washi tape alleen dan anders

Washi tape alleen dan anders.

Van de week zag ik op fb een vraag voorbij komen hoe je dat het makkelijkst op kon bergen.
Toen bedacht ik me ik heb (maar) 5 rolletjes.
Maar ik maak zelf washi tape.
Hoe ik dat doe?
Dat lees je hier onder.

Ik heb stukjes schildertape op een gelamineerd stuk papier geplakt.
Deze heb ik beschilderd met diverse kleuren acrylverf.
Dit heb ik aan de lucht laten drogen.
Deze heb ik bestempeld met de Freebies van de Special edition sheet met verschillende kleuren Archival Ink. Sommige stukjes schilder tape heb ik  bestempeld met versamark en daar semitransparante embossingspoeder overheen gestrooid en verhit met de heattool, zo komt er een mooi glimmend laagje op.

Op het DCPpapier heb ik de boven en onderrand vol geplakt met het washi tape in verschillende lengtes. Tussen de repen washi tape heb ik tekst gestempeld. Deze komt van plate 115 (tekstsheet 25).
Op een reststukje DCPpapier heb ik een monstertje afgedrukt van de Cute monsters (1) plate c5  met Archival ink Jet Black en ingekleurd met twinkling H2O's, uitgeknipt en met Foamtape opgeplakt.

Dit heb ik gemat op een wit stuk kaar karton van 12x12 cm en vervolgens op een dubbele kaart geplakt van 13x13 cm.

En weten jullie wat ik met de restjes washi tape gedaan heb?
juist, ja goed geraden. Ik heb er ATC's mee gemaakt.

Bedankt voor het lezen van dit blog en veel plezier bij het maken van je eigen washi tape.

groetjes Lizenka

Dit heb je er voor nodig:

Special edition Freebie sheet
Cute monsters (1) plate c5
DCPpapier 11,5x 11,5 cm en een rest stukje
Kaartkarton wit 12x12 cm
Dubbele kaart 13x13 cm blauw
Schilders tape
Acrylverf
Archival Ink diverse kleuren
Versamark
Semitransparante Embossingspoeder
Heattool
Twinkling H2O's
Penseel
Foamtape




1 opmerking:

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam