woensdag 18 april 2018

Hou je mals, taai ben je al!

Hallo allemaal,
Zoals jullie allemaal hebben begrepen, is Conny afgelopen maandag geopereerd.
Gelukkig is alles goed gegaan.
Maar ze verdient natuurlijk wel een leuke kaart!

Ik heb een filmpje gezien van Kate Crane, daar heb ik me door laten inspireren.
Dit is wat ik heb gedaan:


Een vel Painton- papier beplakt met stukjes oud boekpapier en matte medium.


Dan heb ik twee gelliplates naast elkaar gelegd. Eentje om te rollen en de ander om op te werken.
Ik vind het heel handig.


Met roze acrylverf een eerste laag aangebracht. Ik heb niet de hele bovenkant bedekt, maar steeds delen van de gelliplate.


Met een tweede kleur acrylverf heb ik hetzelfde gedaan. gewoon over de eerste laag heen.


Daarna heb ik met een grove spons steeds wat stukjes verf weggehaald, dan krijg je een leuk patroon.


Vervolgens heb ik een derde kleur, paars in dit geval, aangebracht door verschillende stencils.


Hier moest een beetje snel werken, maar ik heb een laagje bruine alcoholinkt over de plate aangebracht en uitgerold.


Dan ziet het er zo uit, hier breng je dan weer een dunne laag witte acrylverf over aan.


Toen ben ik de afdrukken gaan maken, ik heb tussendoor wel weer extra laagjes acrylverf aangebracht.
Persoonlijk vond ik de tweede en derde afdruk het mooist.


Na het drogen heb ik gestempeld uit de losse pols, met veel verschillende achtergrondstempels en verschillende kleuren Archival inkt.


Als laatste stap heb ik nog met "rommel" gestempeld, met dopjes en ander spul.
Hier heb ik grijze acrylverf voor gebruikt.De eerste afdruk heb ik gebruikt om rondjes en kringeltjes op te stempelen met zwart. Deze heb ik uitgeknipt.


Hier zie je de uiteindelijke kaart.

Gebruikte materialen:
Acrylverf
Gelliplate
Spons
Stencils
Zwarte en witte gelpennen
Brayer
Archival inkten
Plate AJ6, Art Journal 6, KiCoStamps
Plate 110, Flora en fauna 17, KiCoStamps
Plate 85, achtergronden 5, KiCoStamps
Plate 66, Vintage 3, KiCoStamps
Plate 86, achtergronden 6, KiCoStamps
Plate 74, Tekstsheet 18, KiCoStamps

De kaart gaat op reis naar Conny uiteraard!
Als jullie nog een mooie creaties maken, weet ik zeker dat het erg gewaardeerd wordt als je deze naar Conny stuurt als beterschapswens!

Groetjes van Dieke.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam