zaterdag 7 april 2018

Een kloddertje roze hier.....en een kloddertje roze daar.....

Hoi allemaal,
Vandaag laat ik jullie zien hoe mijn ATC's in mijn favoriete kleur tot stand zijn gekomen.
Ik begon zo:

Ik heb verschillende kloddertjes verf op mijn gelliplate aangebracht.
Natuurlijk zijn de meeste kloddertjes roze, want dat is mijn favoriete kleur.
Ik vind dit wel het mooiste in combinatie met een andere kleur.


Vervolgens heb ik de kleuren iets uitgesmeerd, gewoon met mijn vingers. Je moet niet bang zijn voor vieze handen bij deze techniek!


Ik heb een stencil op mijn schone gelliplate gelegd en een dot witte verf op mijn craftsheet.
Ik rol met de brayer door de verf en rol dan over het stencil heen.


Dan krijg je dus dit, zo werkt je gelliplate als een soort stempel.
Ik leg mijn gedroogde en geschilderde papier hier bovenop, om de witte stippen afgedrukt te krijgen.


Vervolgens heb ik dit herhaald met een ander stencil en roze verf.
Daarna ben ik uit de losse pols gaan stempelen met allerlei achtergrondstempels van KiCoStamps en Archival inkten.


Het grote vel heb ik tot kleinere ATC- kaartjes gesneden. Ik heb iets kleiner aangehouden dan de standaard ATC- maat, zodat ik er nog een kaartje achter kan plakken.
Hier en daar heb ik cirkels omgetekend met witte gelpen.


Ik heb met zwarte gelpen een randje rondom de kaartjes gemaakt.
Verder heb ik, maar dat zie je hier niet goed, wat accenten aangebracht met Lyrakrijtjes en dit uitgeveegd met mijn vingers ( kan ook met een babydoekje)


Dit is een van mijn ATC's geworden.
Op de vleugels van de bij heb ik wat Nuvo- glittermousse aangebracht.


En dit is de complete set zoals ik deze maand heb verstuurd.
Wat vinden jullie ervan?

Gebruikte materialen:
Plate 123, Flora en Fauna 19, KiCoStamps
Plate 66, Vintage 3, KiCoStamps
Plate 85, Achtergronden 5, KiCoStamps
Gelliplate
Acrylverf
Gelpennen wit en zwart
Archival inkt in verschillende kleuren
Stencils
Brayer
Nuvomousse glitter

Bedankt voor het kijken!
Tot de volgende post.
Groetjes van Dieke.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam