dinsdag 5 maart 2019

Naughty naughty naughty .....

Vandaag heb ik voor het eerst gewerkt met de nieuwe sheets van KiCoStamps, zo gaaf!


Het is een echte beetje stoute mannensheet, een een prachtige achtergrond, allebei nu te bestellen bij KiCoStamps.

Achtergronden (13) Plate 149    Diverse (24) Plate 148

De achtergrond heb ik gemaakt met de gelliplate en alcoholinkt.

Ik breng over de hele plate verspreid alcoholinkt aan in streepjes. Dat is dadelijk met uitrollen iets makkelijker.
Als alle kleur op de plate ligt, ga ik met een kleine brayer de kleurtjes uitrollen. Dat doe ik in kleine stukjes, van links naar rechts en boven naar beneden, waardoor uiteindelijk de hele plate bedekt is met alcoholinkt en het lijkt op een klein lappendekentje (rechts).

De alcoholinkt droogt heel snel op de plate, maar dat is niet erg.
Breng wat kloddertjes witte acrylverf aan en rol deze over de hele plate uit met een bredere brayer. Het laagje verf hoeft maar heel dun te zijn, je moet eigenlijk de onderliggende kleuren nog een beetje door de verf heen blijven zien.
Leg na het uitrollen een vel papier over de plate en wrijf deze heel goed aan. Ik doe dat met een vlakke hand.
Trek dan het papier van de plate af en je hebt een print die je als achtergrond kunt gebruiken.


Behalve met de groenblauwe kleuren, heb ik hetzelfde gedaan met lichtbruine/roestbruine kleuren.

Uit het grote stuk papier heb ik een kaart gesneden waar ik met Pumice Stone eerst de achtergrondstempel in zijn geheel heb afgedrukt. Daarna heb ik met Watering Can her en der een paar kleine stukjes afgedrukt.

De mannen met stoute gedachten heb ik met zwart afgedrukt ......


..... net als de benen (op de roestbruine achtergrond) en de tekst, die ik heb uitgeknipt en op zwart papier heb gemat.
De randen van de kaart heb ik met een distresser rafelig gemaakt en gesponst met zwart.

Daarna heb ik de kaart eerst gemat op zwart en een bijpassende kleur cardstock, waarvan ik de randen heb gescheurd.
Tot slot heb ik de gedachten-bubbeltjes gestempeld, de benen en Naughty op de kaart geplakt en nog een paar witte accenten met een Signo pen gemaakt.

Veel stempelplezier, groetjes van Yvon


Alle stempels zijn van KiCoStamps:
Divers 24, plate 148
Achtergronden 13, plate 149
Tekstsheet 24, plate 112 (gedachten-bubbeltjes)

Inkt etc.:
Archival, Jet Black, Watering Can
Distress inkt, Pumice Stone
Ranger Alcoholinkt, Juniper, Willow, Aqua, Cloudy Blue, Cool Peri, Mushroom, Latte, Butterscotch, Caramel
Gelliplate
Brayer smal en breed
Amsterdam Acrylverf Titaanwit 105
   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam