maandag 25 maart 2019

Mapje voor de ATC-swap

Hoi allemaal,

Vandaag laat ik jullie zien hoe ik een mapje heb gemaakt voor de ATC-swap.
Ik doe er altijd iets extra's bij, vandaar het mapje.

Ik ben als volgt begonnen:

Dit is een stuk aquarelpapier, gesneden op 29x9 cm.
Je rilt dit papier op 10- 12-14 en 24 cm.


Dit is een stukje aquarelpapier van 8,8x8,4 cm.
Deze vouw je dubbel en je snijdt er een klein randje af aan de kant van de vouw.
Dan krijg je er een gleufje in, waar straks de ATC in kan staan.


Om in hetzelfde thema te blijven als de ATC, heb ik het mapje helemaal met aquarelverf bewerkt, gewoon uit de losse pols.
Na drogen heb ik nog wat spetters aquarelverf aangebracht.


Vervolgens heb ik, ook uit de losse pols, een achtergrondstempel van de nieuwe sheet over het hele kaartje gestempeld. Dit hoeft niet zo netjes.
Ook heb ik later nog enkele vlinders afgedrukt. Tip: kijk wel hoe je mapje later zal staan, dat voorkomt dat je vlinders op de kop zitten.


De randen heb ik met zwarte inkt gesponsd.
1 vlinder heb ik op een ander vel papier gestempeld en uitgeknipt.
Deze vlinder zit nu op de sluiting.
De sluiting zelf zit dicht met een klittenbandje.


Zo ziet het mapje er aan de binnenkant uit, het ATC-tje klemt tussen de gleuf in het kleine kaartje.
Let wel op dat je dit kleine kaartje enkel aan de onderkant vastzet met een stuk dubbelzijdig tape.

Gebruikte materialen:
Aquarelverf
Aquarelpapier
Kwasten
Waterpotje
Plate 151B, diverse 26, KiCoStamps
Archival inkt in zwart en diverse kleuren
Dubbelzijdig tape
Klittenbandje

Naar wie zal dit mapje verstuurd gaan worden?
In elk geval naar iemand die meedoet aan aan onze maandelijkse ATC-swap.
Deze maand is het thema dus Aquarelverf. Aanmelden kan nog altijd!

Bedankt voor het kijken en tot de volgende post!
Groetjes van Dieke.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam