donderdag 9 januari 2020

Feest, champagne, gezelligheid, genieten...!

Op één van de laatste tekstsheets staat zo'n leuke tekststempel, die je voor zoveel verschillende dingen kunt gebruiken.
Hier heb ik de stempel in zijn geheel gestempeld, maar je kunt ook makkelijk de woorden afzonderlijk gebruiken door ze uit te knippen.



Eerst alles klaar zetten.....

Breng van een paar kleuren een dotje verf aan op de gelliplate .....

..... en rol dit uit met de brayer.

Ik  heb daarna de bloemen achtergrondstempel van plate 139 op de onderkant van de gelliplate afgedrukt (je stempel meteen heel goed schoonmaken!) en daar een strook afplaktape op geplakt met de plakkant op de verf.

 
Omdat ik nog genoeg verf op de gelliplate had zitten, kon ik dat proces een paar keer herhalen door eerst  de verf weer met de brayer helemaal uit te rollen, de stempel in de verf te drukken en de afplaktape daar overheen te plakken.
Daarna heb ik op de plakkant van de afplaktape, dus op de kant waar de verf op zit, een strook verpakkingstape van dezelfde breedte geplakt. Daar verprutste ik meteen een strook mee omdat beide tapes een soort statische aantrekkingskracht op elkaar blijken te bezitten, waardoor het meteen naar elkaar toe ging en ik het (natuurlijk!) niet meer van elkaar los kreeg.


Met het leerpapier kun je verschillende dingen doen wat de randen betreft.
Je kunt het gewoon recht snijden, je kunt het scheuren, wat ik met deze voorbeeldkaart heb gedaan. Maar daar heb je wel wat kracht in je vingers voor nodig!
Maar je kunt het ook scheef snijden, zoals op de foto. Houd daarbij aan de ene kant het papier vast door bijvoorbeeld je hand op het papier en de tafel te leggen, en met je andere hand het snijmes scheef snijdend door het papier te halen. Op de rechter foto zie je de scheef gesneden rand.

Voor de kaart breng ik Distress inkt Carved Pumpkin, Squeezed Lemonade en Abandoned Coral op mijn craftsheet aan.
Sproei dit nat met water uit de minimister .....

 ..... en haal je kaart er doorheen, net zo lang tot je tevreden bent.
De kaart goed drogen.

Op de strook tape stempel ik met zwarte watervaste inkt de tekst op de doorschijnende kant van de strook.
En ik stempel met dezelfde zwarte watervaste inkt ook de bloem op de kaart.

De bloem ga ik met een waterpenseel inkleuren met Distress inkt Squeezed Lemonade, Festive Berries, Carved Pumpkin, Aged Mahogany en Peeled Paibnt.

Daarna geef ik de bloem accenten met een witte Signo pen.

Ik plak de tekststrook op de kaart en laat het overstekende deel zo zitten totdat de kaart is gemat op zwart. Dan vouw ik het overstekende deel áchter de gematte kaart.

Tot slot teken ik met een zwarte Micron lijnen rondom de kaart en links en rechts van de tekst.
Het geheel mat ik op een bijpassende kleur cardstock.

Veel stempelplezier, groetjes van Yvon


Alle stempels zijn van KiCoStamps:
Flora en Fauna 26, plate 154B
Tekstsheet 39, plate 164A
Achtergronden 11, plate 139

Inkt etc.:
Archival, Jet Black, Bright Tango
Distress inkt, Squeezed Lemonade, Carved Pumkin, Abandoned Coral, Festive Berries, Aged Mahogany, Peeled Paint
Amsterdam acrylverf, Azogeel donker 270, Geelgroen 617, Azo Oranje 276, Turkooisgroen 661
Leerpapier wit
Kleine gelliplate (ongeveer A5 formaat)
Brayer
Verpakkingstape 5 cm breed
Afplaktape/Maskertape wit 5 cm breed
Signo wit
Micron zwart 0,04
Waterpenseel
   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam