woensdag 29 januari 2020

metaal papier maken.

Vandaag een simpel kaartje gemaakt met een leuke techniek 
die je op veel verschillende manieren kan gebruiken.
Je papier een metaal look geven.

Zo heb ik de kaart gemaakt:

 Ik heb een stuk dcp papier gepakt van 14x9.8 cm en deze gemask met schilderstape.
De schilderstape wel eerst even over je kleding halen zodat het ergste plak er af is en je je kaart niet beschadig bij het verwijderen van de kaart.

Dit vak heb ik gesponsd met de distress kleuren  abandoned coral  beneden en fosilized amber boven.
Na het sponzen gelijk met een grote kwast pearl ex brilliant gold er overheen aanbrengen.
Zo krijgt je papier een metaal look.
Het overtollige pearl ex er af halen met een keuken papiertje.

Het schilderstape van je kaart af halen.


Het papier in een embossingsfolder leggen en door de bigshot halen
 (of met de deegroller er overheen)

deze kaart matten. Dit doe je door op een gekleurd papier te plakken en uit te snijden met een smal randje er omheen. Zelf gebruik ik hier mat liniaaltjes voor.
het geheel op een dubbele witte kaart plakken.

Een rest stukje dcp papier heb ik anti statisch gemaakt en een tekst van plate 165 tekstsheet 40 afgedrukt met versamark en geembosd met gold. 
Dit heb ik uitgesneden en ook weer gemat op de zelfde kleur papier en met foam op de kaart geplakt.

Hier zie je nog een paar kleur combinatie's. 
en nog een paar voorbeelden.


Ik hoop dat ik je weer wat inspiratie heb gegeven voor het maken van een kaartje en ik ben benieuwd hoe jij deze techniek toe ga passen.
Laat je het me zien?

Groetjes lizenka


Dit heb je nodig om de kaart te maken:
plate 165 tekstsheet 40
dcp papier  van 14x9.8 cm reststukje
dubbele kaart
gekleurd papier om te mateen
schilderstape
distress ink abandoned coral en fosilized amber
pearl ex brilliant gold
embossingsfolder
embos poeder goud
versamark
heattool

3 opmerkingen:

  1. Dat ziet er super leuk uit Lizenka!
    En wat een mooie kleurencombi's kun je maken, gaaf!
    Groetjes van Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk gedaan, lekker vrolijk en veel bling bling!

    Liefs Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi, dank je wel voor je duidelijke uitleg.

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam