maandag 13 januari 2020

niets is zo fijn als oma te zijn





Dit hoor ik nog wel eens van mijn moeder.
Dus voor een "nieuwe"oma deze kaart gemaakt.


Zo ben ik te werk gegaan:

Ik heb een stuk dcp papier gepakt  van 9x13.3 cm en deze heb ik gesponsd door een stuk huishoudfolie te verfrommelen en deze op de distress oxide te deppen en dit zo op mijn papier te deppen. Dit doe ik ook gelijk op een rest stukje dcp


Ik heb een rondje uitgestanst en deze met de prop huishoud folie ben ik over het papier gaan wrijven en zo is deze zacht ingekleurd.


Op een kaart van 10x14.3 cm heb ik alleen de rand gesponsd met distress inkt. 
Deze kaart gebruik ik als mat kaart hier komt nog een kaart bovenop.


Op een stukje Aquarel papier heb ik de rammelaar van plate 160 afgedrukt met archival en deze heb ik ingekleurd met de refil van de distress en deze heb ik uitgestanst in een rondje.

op het rest stukje papier wat ik met het verfrommeld huishoudfolie heb bewerkt heb ik de tekst van plate 161 afgedrukt en uitgescheurd en de scheur randjes heb ik gesponsd.
 





 Nu heb ik alle onderdelen klaar.
Op de witte dubbele kaart heb ik als eerste de kaart geplakt waar ik het smalle randje van gesponsd heb. Hier heb ik de kaart op geplakt waar ik het huishoud folie op gedept heb. 
Hier plak ik de rondjes op. Ook heb ik met gekleurd draad wat draadjes rond mijn vingers gedraaid en deze met een stukje dubbelzijdig tape vast geplakt.
Hierna de cirkel met de rammelaar op de kaart plakken.
Op deze manier kan je verschillende soorten kaarten maken voor zwangerschap en of geboorte.

Ik hoop dat ik je weer wat inspiratie heb gegeven voor het maken van een kaart.

groetjes lizenka

Dit heb ik gebruikt om de kaart te maken.
plate 115, 116 en 161
dubbele witte kaart
DCP papier 10x14.3
DCP papier 9x13..3 en een rest stukje
stukje aquarel papier
distress oxide inkt
huishoudfolie
gekleurd draad

2 opmerkingen:

  1. Ze zijn heel leuk Lizenka en je moeder heeft gelijk hoor, het is echt heel leuk!
    Liefs Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk voor een oma om te ontvangen!
    Super leuke kaart Lizenka.

    Groetjes van Yvon

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam