dinsdag 31 december 2019

een knallend nieuwjaar

Straks komen alle beste wensen voor het nieuwe jaar.
Maar voordat we dat kunnen doen komt er eerst oudjaars avond. 
En daar is vuurwerk bij. 
Nu ik deze kaart aan het maken en beschrijven ben hoor ik al veel knallen en zie ik al enkele vuurpijlen de lucht in gaan.


Een knallend nieuwjaar
Zo heb ik de kaart gemaakt:

Ik heb een stuk paint on gepakt van 8.5 x 12.8 cm en heb ik op mijn craftsheet gelegd.
ik heb een denk beeldige horizon bedacht op 1/3 vanaf de onderkant.
Hier heb ik een strook geblend met gele inkt, dandelion.
Ik heb nu memento inkt gebruikt maar dit kan je ook goed doen met distress inkt.

daarna naar boven toe blenden  heb ik de kleuren tangelo, lady bug gebruikt.
 En onder de gele strook heb ik deze kleuren ook gebruikt in smallere stroken.
Aan de bovenkant heb ik ongeveer 1/3 nog gesponsd met Tuxedo black.

Nu heb ik de skyline stempel afgedrukt van plate 146, diverse 23 met behulp van een stempeltool e stazon zwart. Als de afdruk niet mooi zwart is kan je het nog een keer herhalen.

Met stazon wit heb ik het vuurwerk van plate 127, kerstsheet 5 afgedrukt 
zowel boven de skyline als er onder.
Met witte posca pen heb ik er nog wat strepen in gezet en wat stippen .
En een paar vuurpijlen getekend. 

Nu ben ik met een sponsje of een smal blender borsteltje met felle kleuren inkt heel licht over de witte inkt en posca gegaan.

Hierna heb ik nog wat witte accenten aangebracht in het vuurwerk (zo krijg je extra diepte)

Met het smalle blender borsteltje (kan ook met een sponsje) heb ik met de kleuren dandelion, tangelo en lady bug lijnen gemaakt zodat het onder de skyline net water lijkt waar het vuurwerk in weerspiegeld.

Nu heb ik de kaart gemat.
Ik zelf plak de kaart dan op een zwart vel en snij deze met een mat liniaal.
Daarna op goud folie papier en weer op zwart voordat ik hem op een dubbele witte kaart plak.
Mocht je nu geen mat liniaal hebben dan zijn de maten
zwart 8.9 x 13.2 cm
goudfolie 9.7 x 14 cm
zwart 10.1 x 14.3 cm


Ik hoop dat ik je wat inspiratie heb gegeven voor een spetterend, knallend nieuw jaar met veel creativiteit.

groetjes lizenka 

Dit heb je nodig om de kaart te maken:
plate 146, diverse 23
plate 127 kerstsheet 5
Paint on 8.5x12.8 cm
Memento inkt dandelion, tangelo, lady bug, tuxedo black en een paar felle kleurtjes
stazon zwart en wit
posca wit
Mat liniaal 
zwart papier
goud folie papier
dubbele witte kaart


1 opmerking:

  1. Super mooie oudejaarsknaller Lizenka!
    En een hele duidelijke uitleg, dank je wel.
    Groetjes van Yvon

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam