donderdag 13 juni 2019

de beste versie ........




De beste versie.........

Hij komt er wel een heel eind bij in de buurt, hihi.
Maar deze kaart heb ik ook gemaakt met stap voor stap uitleg om zo te laten zien hoe je een achtergrond versnijd en dan de lijnen door laat lopen.


Zo heb ik deze kaart gemaakt:

Op een stuk Dcp papier heb ik de mandala van Plate 122 diverse 18 afgedrukt met Versamark en deze heb ik met Clear embossingspoeder geembosd.

Dit snij ik in een vierkant van 13x13 cm.

Nu ga ik mijn vierkant in stukken snijden. 
Bedenk wel van te voren welke tekst je wil gebruiken en hoe groot deze is.
Maar ik wil ook een tussenruimte hebben tussen de stukken, daarom snij ik er een strook tussen uit. 
Leg dit op je kaart en haal het stukje weg waar je je tekst wilt hebben. 
De tekst druk ik af met Archival Jet Black direct op de kaart.

De stukken dcp paier heb ik gesponsd met distress ink. 
Ik ben steeds vanaf een kant begonnen en het in elkaar laten overlopen.
Het lange stuk met Picked raspberry en carved pumpkin
Het onderste stukje met Mustard seed en Mowed Lawn en het laatste stukje met Blue print sketch en Wilted violet.

Nu ga ik de stukken op de kaart plakken met foam tape.
Als ik een stuk heb opgeplakt leg ik het niet gekleurde strook(je) er tegen aan om zo het volgende stuk op te plakken. 
Dit is dan even een hulp middeltje om zo  de volgende op te kunnen plakken en de lijnen goed door te laten lopen en daarna haal je deze stukjes weer weg.

Ik hoop dat ik je weer wat inspiratie heb kunnen geven.
Groetjes Lizenka


Dit heb je nodig om de kaart te maken:
Plate 122 diverse 18
Dcp papier
Dubbele witte kaart 14x14 cm
Versamark
Clear embossingspoeder
Heattool
Archival Jet Black
Distress ink Picked raspberry, Carved pumpkin, Mustard seed, Mowed Lawn, Blue print sketch, Wilted violet
Foam tape

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam