vrijdag 21 juni 2019

als je het niet leuk vind doen we er toch een laag verf over



als je het niet leuk vind doen we er toch een laag verf over

Dit keer heb ik een creatie gemaakt in mijn Art Journal met de nieuwe stempels.
Zo heb ik het gemaakt:

Alles heb ik gemaakt met Plate 152 ( diverse 27)
De verf tube heb ik onderop de pagina afgedrukt en een tweede afdruk op een masker tape.
De verftube uit het masker tape knippen dit doe ik aan de binnenkant van het lijntje.
Het masker tape op de eerste tube plakken en een tweede tube er achter/ overheen afdrukken.
Nu heb ik de verf tube op een vel mica afgedrukt en deze in mijn Art Journal gelegd en goed aangedrukt, nu heb je een spiegelbeeld van je afdruk.


Als achtergrond gebruik ik een rest papiertje. Deze snijd ik in een rechthoek.
Deze leg ik op mijn Art Journal en trek met een dun potlood een randje er om heen zodat ik weet waar hij straks komt.

De kleuren die in mijn rest papiertje zaten ga ik ook gebruiken om de achtergrond te maken en dit doe ik met verf en inkt.
Met acrylverf heb ik vegen gemaakt met penselen en met een credit card.
De spetters heb ik met inkt op mijn Art Journal aangebracht uit de losse hand (zonder acrylblok) en ook niet steeds opnieuw beïnkt.

Met de Stabillo All potlood zwart heb ik aan de binnenkant van mijn potlood randje een streep getrokken en deze met een vochtige vinger naar buiten toe uitgewreven. 

Alles goed drogen

Het rest papiertje in het Art Journal plakken en hier een klodder Gesso op doen.
Dit uitsmeren met een kwast. 
Ik heb het zo uitgesmeerd dat de ondergrond nog een beetje zichtbaar is.
Je kan beter twee keer een dunne laag aanbrengen dan te dik en je ziet niks meer.
Goed drogen.


De verftubes heb ik ingekleurd.

De penselen afdrukken op een apart papiertje en deze inkleuren en uitknippen.
Omdat de haren lastig uit te knippen zijn heb ik daar een beetje mee gesmokkeld en heb ik de stempel ook afdruk in mijn Art Journal en er het plaatje op geplakt.

Nu heb ik de tekst afgedrukt in het witte vlak op het rest papiertje.


Ik hoop dat ik je wat inspiratie heb gegeven om met deze leuke nieuwe sheet aan de slag te gaan.

Groetjes lizenka


Dit heb je er voor nodig:
Plate 152 ( diverse 27)
Art Journal
Rest papiertje
Masker tape
Rest papiertje
Acrylverf in de kleuren van je restpapier
Inkt in de kleuren van je restpapier
Stabillo All zwart of ander aquarel potlood.
Gesso
schaar
lijm
kwasten
credit card
je favoriete kleurmiddel (stift/ potlood)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam