woensdag 9 mei 2018

Voor Moederdag

Hallo allemaal,

Vandaag laat ik jullie een kaart zien die ik mijn moeder voor Moederdag wil geven.
Ik ben zo begonnen:

Op een vel Painton- papier heb ik bloemen gestempeld met Versamark- inkt.


Vervolgens heb ik er witte embossingpoeder overheen gestrooid en verhit met de heattool.


Daarna ben ik gaan sponzen met Distress Oxides en een sponstool.
Je ziet de embossing weer naar voren komen.


Hier zie je de eerste twee kleuren.
Ik begin altijd met de lichtste kleur.
Vervolgens kun je, als je wat harde randen krijgt tussen de kleuren, terug gaan met de lichtste kleur en de randen en beetje meer in elkaar blenden.


Ik heb er nog een derde kleur aan toegevoegd, Candied Apple.
Ook hier ben ik met de tweede kleur terug gegaan om te blenden.


Toen heb ik met mijn waterbrush weer kleur weg gehaald uit de bloemen. Ik ging eroverheen met de brush en depte erover heen met een stuk keukenpapier. De bloemen werden dus lichter van kleur.


Ik vond de kleuren nog een beetje "braaf", dus heb een stempel gepakt.
Die heb ik natgemaakt met water en afgedrukt op de gekleurde stukken.
Het effect was nog niet helemaal naar mijn zin....


Ik heb een potje Dahler Rowney inkt gepakt en met behulp van een sateprikker wat spetters gemaakt.
Die vond ik wel beter opvallen.


Dit is de uiteindelijke kaart geworden, met wat tekst en een kleurtje erachter geplakt.
Hopelijk vinden jullie deze ook leuk?
Wie weet, heb ik je weer een idee aan de hand gedaan.

Gebruikte materialen:
Distress oxide in de kleuren Abandoned Coral, Spiced Marmelade, Candied Apple
Sponstool met sponsjes
Waterbrush
Keukenrol
Versamark
Embossingpoeder
Embossingtray
Heattool
Dahler Rowney inkt White Pearl
Plate 91, Art Journal 3, KiCoStamps
Plate 85, Achtergronden 5, KiCoStamps
Plate 132, Tekstsheet 28, KiCoStamps

Bedankt voor het kijken en tot de volgende post!
Groetjes van Dieke.

1 opmerking:

  1. Het blijft een mooie resisttechniek Dieke!
    Mooie kaart voor jouw moeder, daar was ze vast heel blij mee.
    Groetjes van Yvon

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam