maandag 7 mei 2018

Dobberen


Heerlijk dit weer.

Lekker dobberen in het water, zonnetje schijnt, vlinders om je heen, hmmmm



 Oeps dit was een droom.

Ik zat in de achtertuin met ruisende bomen van het park naast me en de vogels die fluiten en met mijn zoontje die een emmer water heeft en door heeft hoe zijn waterspuit werkt, hihi (sorry buren) 

Maar met dit weer is dat niet erg.



De kaart weerspiegelt wel mijn droom.

En zo heb ik hem gemaakt:



Uit het maskertape heb ik een cirkel gestanst. En alle twee de delen hebben we nodig.



Een stuk masker tape heb ik door midden gescheurd (ook hier alle twee de delen bewaren) en op het DCPpapier geplakt in het midden als horizon.



Hier boven heb ik de buitenkant van de cirkel mask geplakt en de zon gesponsd met Distress Ink. Van beneden naar boven met Fossilized Amber, Mustard Seed, Squeezed Lemonade.



Goed laten drogen en de zon masken met de binnenkant van de masker tape.



Net boven de horizon heb ik een klein randje gesponsd met Carved Pumpkin, en daarboven heel lichtjes met , Mustard Seed van de horizon naar boven toe.



Met Spun Suger ben ik van boven naar beneden gaan sponzen en licht over het Mustard Seed gegaan. De boven rand met Picked Raspberry gesponsd.



Alle masken verwijderen en alles goed laten drogen.



 Nu onder de horizon het dobberende schildpad van plate 124 (diverse 19) afdrukken met Archival Jet Black en nog een keer op masker tape. Dit net binnen het buitenste randje uitknippen en op de schildpad plakken.



De andere kant van de horizon mask opplakken.



De binnenkant van de zon onder de horizon plakken en deze heel licht sponzen met Fossilized Amber, Mustard Seed, Squeezed Lemonade van boven naar beneden. (tegenover gestelde als de bovenste zon)

Goed laten drogen en de zon nu masken.



Vanaf de horizon naar beneden een heel klein randje met  Carved Pumpkin en daar onder Mustard Seed

Vanaf de onderkant zachtjes sponzen met Spun Suger.

Van plate 46 flora en fauna heb ik met Archival Jet Black de hangende boom bovenin afgedrukt en de vlinderstruik onderin. 


Met een witte gel pen heb ik golfjes in het water getekend en golfjes onder de schildpad. 


Op een rest stukje DCPpapier heb ik van plate 128 flora en fauna de klaproos en een blad  afgedrukt met Archival zwart. Even met de heattool er overheen om watervast te maken.

Heb de bloem ingekleurd met een (water) penseel en Picked Raspberry het blad is ingekleurd met Twisted Citron.

Goed laten drogen en dan uitknippen.



Nu heb ik de kaart eerst gemat op zwart papier en daarna op een dubbele witte kaart geplakt.

Nu heb ik de bloem en het blad met foam opgeplakt en dit over de kaart uit laten steken.

Nu de kaart omdraaien en gelijk snijden.



 Veel plezier bij het maken van je eigen droomwereld.

groetjes lizenka





Dit heb je nodig voor de kaart:



Dcp papier 9.5 x 14 cm en een rest stukje

Plate 124 diverse 19

Plate 46 flora en fauna

plate 128 flora en fauna

masker tape

Heattool

Archival ink Jet Black

waterpenseel

witte gel pen

foam

Distress ink Fossilized Amber, Mustard Seed, Squeezed Lemonade, Carved Pumpkin, Spun Suger, Picked Raspberry, twisted citron


2 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke zonnige kaart Lizenka. Hij is super leuk geworden. Dank je wel voor de uitleg!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie voorjaarskaart Lizenka! De schildpad kijkt er wel een beetje verbaasd bij, zo van, ben ik echt in dit fantasie gekleurde landschap terecht gekomen!
    Echt leuk!
    Groetjes van Yvon

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam