woensdag 16 mei 2018

Monsterlijke Artjournalspread

Hallo allemaal,

Jullie zullen wel denken, plaatst ze nu echt monsterlijks? Echt waar???
Kijk maar even verder, dan snap je wel hoe ik aan de titel ben gekomen.


Ik ben gestart met deze geverfde pagina’s. Ik had er overtollige verf op gesmeerd van een andere keer. De bladzijden hadden ook aan elkaar geplakt gezeten, dus was het een rommeltje. Daar wil ik weer wat moois van maken.


Allereerst heb ik boekpapier over de gescheurde stukken heen geplakt.
Dan is dat vast weggewerkt.


Daarna gewoon wat gestempeld hier en daar.


Vervolgens heb ik Nuvomousse door een stencil heen aangebracht op de pagina’s.
Hiervoor gebruik ik een spateltje, dan kun je handig de overtollige pasta eraf schrapen.


Dan nog wat cracklepaste, maar die crackelde later niet zo erg.


Vervolgens heb ik met water verdunde acrylverf aangebracht op de pagina. Ik had dat eerst met een kwast gedaan, maar vond de penseelstreken niet mooi.
Daarom met een sponsje de nog natte verf gedept, dat gaf een fraaier resultaat.


Daarna wat verf aangebracht op de craftsheet en met de roller heen zachtjes over de spread uitgerold.


Dat heb ik ook gedaan met roze en paars, het wordt nu toch echt al wel gaaf. Je krijgt nu echt een soort verweerde achtergrond.


Voor een extra verweerd effect heb ik dit proces ook herhaald met witte acrylverf.
Nadat dit droog was, heb ik toch nog wat stukjes tekst gestempeld, verfspatten gemaakt en met Lyrakrijtjes effecten gemaakt.
De monsters heb ik gestempeld op speciaal markerpapier en gekleurd met Copics.


Dan is dit mijn dubbele pagina geworden:

Hopelijk vinden jullie hem leuk?
Ik ben er zelf erg tevreden mee. De pagina’s lijken in de verste verten niet meer op de pagina’s waarmee ik begon.
Dit is dus een manier om minder mooie pagina’s naar je zin te maken.

Gebruikte materialen:
Plate C6, Cute monsters 2, KiCoStamps
Plate C5, Cute monsters 1, KiCoStamps
Plate 85, achtergronden 5, KiCostamps
Plate 66, Vintage 3, KiCoStamps
Craftsheet
Acrylverf
Brayer
Copicmarkers
Lyrakrijt
Dahler Rowney inkt voor de spetters
Nuvomousse
Cracklepaste
Stencils

Bedankt voor het kijken en tot de volgende post!
Groetjes van Dieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam