zaterdag 1 juli 2017

Your favorite day

Hoi allemaal,
Alweer even geleden maakte ik deze kaart voor de verjaardag van "onze"" Lizenka.
Overal waar Kicostamps is, is zij ook. Daarom dus een gezellige kaart voor haar verjaardag. En Lizenka, ik hoop dat je je kaartje leuk vond!



Wat heb ik precies gedaan?
Ik ben begonnen met een embossingfolder. Daar heb ik wat korrels Color Burst tussen gestrooid en nat gemaakt met een watersprayflesje. Let op, niet te nat!
Daar leg je je kaartje tussen. Kies dan papier wat tegen water kan, bijvoorbeeld Paint on papier of watercolourpaper.
Vervolgens heb ik mijn kaartje gedroogd en de embossingfolder goed schoon gemaakt.
Ik heb er clear structuurpasta op aangebracht, door een stencil. Het eindresultaat vond ik toch niet zichtbaar genoeg, ik dacht dat het beter te zien zou zijn. En bovendien vond ik de achtergrond te donker. Dus heb ik over de hele kaart een dun laagje Gesso gesmeerd. Dat hielp! Kleur goed, en de stipjes zichtbaar.
De bever heb ik met Archival zwart gestempeld nadat de Gesso goed droog was.
De pelikaan heb ik op een apart stukje papier gestempeld. Dat kwam omdat ik iets teveel structuurpasta had gebruikt en er daardoor niet veel plek was om direct te stempelen.
Ook het tekstje heb ik op een apart stukje papier afgedrukt, uitgeknipt en omgetrokken met fineliner.
Kaartkarton erachter en klaar!
Gebruikte materialen:
Plate 110, Flora en fauna 17, Kicostamps
Plate 125, Diverse 20, Kicostamps
Gesso wit
Color burst
Liquitex matte super heavy gel clear.
Bedankt voor het kijken!
Groetjes van Dieke.

1 opmerking:

  1. Wat leuk dat je deze leuke waterkaart voor Lizenka maakte, met de sheet met al die waterfiguurtjes die zij tekende.
    Groetjes van Yvon

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam