woensdag 12 juli 2017

ATC mapje

Hoi allemaal,
Vandaag een mapje met ATC's voor jullie.
Ik heb deze gemaakt, omdat ik met Anja ATC's ruil.
We zijn ruilmaatjes sinds de Art Specially, zo leuk!
Nu leek het me leuker om de ATC's ergens in te doen.
Dus dit is het geworden:


Binnenin zie je twee ATC's. Hier zijn het even twee dezelfde, omdat deze beide met Kicostamps zijn gemaakt. Tekst vond ik wel toepasselijk, met ATC's met vogels erop.




Dit is een van de ATC's. Ik heb eerst een laagje met Distress Oxides gemaakt, en dan nog een laagje, door een stencil heen gesponsd.


Zo gaat het mapje straks op de post.

Hoe ik het heb gemaakt?
Het hele mapje is een stuk cardstock van 14 x28,5.
Ik heb dit gerild op 9,8 en 20,7. Vervolgens heb er de stukken uitgesneden om er een soort envelop van te maken. ik heb de helft van de kaart afgetekend, en dan 4 cm naar beneden. Vanuit de hoeken twee punten weggesneden.

Vervolgens heb ik passende stukken Painton papier genomen, die binnen de lijnen van het mapje passen.
Dan neem je Distress Oxides.
Doe er drie kleuren van op een stukje sheet( dun), en spuit er wat water overheen.
Leg je kaart erop.
Draai om en verspreid de inkt over het papier.
Stempel er een achtergrondstempel op en embos met clear poeder.
Herhaal de stap van het stukje sheet nog een keer.
De embossing werkt als resist.
Spetter wat water op je hand en druppel dit op je kaart.
Gebruikte materialen:

Distress Oxides Worn Lipstick, Cracked Pistachio, Fossilised Amber
Kicostamps Plate 118 achtergronden 8
Kicostamps Plate 119 diverse 17
Plate 97, Flora en fauna 13.
Bedankt voor het kijken!
Alleen Anja, jij nog niet kijken, hè?
Groetjes van Dieke.

1 opmerking:

  1. Wat een super leuk mapje Dieke, en een goede uitleg, heel leuk!
    Groetjes van Yvon

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam