vrijdag 19 februari 2016

Fly

Hallo allemaal!


Vandaag mag ik jullie mijn kaart laten zien! Ik ben deze keer aan het werk gegaan met acrylinkt. Wat een supergaaf spul is dat zeg! De combinatie met het fluweelkarton is ook erg mooi...


Wat heb ik gedaan? Ik heb een stukje fluweelkarton bewerkt met water. Flink sprayen en natmaken. Vervolgens heb ik met twee kleuren acrylinkt het papier bewerkt en heb ik de inkt aan de lucht laten drogen. Dit heb ik gedaan omdat dan de kleuren mooi op hun plek blijven. Na een nachtje drogen heb ik de swirl gestempeld en de libellen. De vlinder heb ik gestempeld en vervolgens bewerkt met een versamarker zodat ik er semi-transparante embossingpoeder op kon strooien. Dit heb ik wél gedroogd met de heattool, anders vallen de glitters zo weer van je kaart af. De tekst heb ik gestempeld met behulp van de stempelliniaal zodat de tekst mooi recht op het papier staat. De randjes van de kaart heb ik ook zwart gemaakt met archival inkt. Alles goed gedroogd met de heattool en vervolgens gemat op zwart karton. Zoals je ziet kun je dus met een paar relatief eenvoudige stappen een hele mooie kaart maken!








Gebruikte materialen:
- Daler Rowney FW acrylic ink Indian Yellow
- Daler Rowney FW acrylic ink Flame Orange
- Archival inkt zwart
- Stempelliniaal
- Spraybottle water
- Fluweelkarton
- zwart karton
- Versamarker
- KiCo semi-transparant embossingpoeder (gitterkleur naar keuze)
- Funnel tray opvangbakje
- Heattool
- Stempelsheet Flora en Fauna (13) plate 97
- Stempelsheet Flora en Fauna (14) plate 99


Dat was het voor vandaag, tot de volgende keer!


Groetjes Daniëlle

1 opmerking:

  1. Mooie kaart Daan! Mooi hoe de gele en oranje kleuren in elkaar overlopen.
    Groetjes van Yvon

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam