dinsdag 5 november 2019

Zo worden de sneeuwvlokken gemaakt


Zo worden de sneeuwvlokken gemaakt.

De herfst is volop bezig en toch denk ik al aan de sneeuwvlokken.
Zo zag ik pas een filmpje op YouTube tegen van Jennifer mc Guire over embellished window technique
En met die gedachte in mijn achterhoofd  heb ik deze kaart gemaakt.

Zo heb ik de kaart gemaakt:
Op een lamineer sheet heb ik glitter, embos poeder (dik en dun) en flockpoeder gestrooid. 
(je kan hier van alles voor gebruiken) en door het Lamineer apparaat gehaald. Als je deze niet hebt kan je ook de sheet neerleggen, een theedoek er op leggen en met het strijkijzer (zonder stoom) er overheen gaan. 
 Uit een vierkante kaart heb ik een vierkant gestanst. 
En met een grotere maat vierkant heb ik uit de lamineer sheet een vierkant gestanst.
Dit heb ik met smal dubbel zijdigtape vast geplakt aan de achterkant.


Aan de voorkant van de kaart heb ik de sneeuwpop van plate 140 afgedrukt met archival Jet Black.
Daarna heb ik een stencil op mijn kaart gelegd en heel licht gesponsd met Distress Tumbled glas.


Nu heb ik wat water in mijn hand gedaan en op mijn kaart "gegooid" en hier heb ik dik wit embos poeder overheen gestrooid. (Dit kan ook over de lamineer sheet)
Met Versamark heb ik wel grond getekend onder de sneeuwpop en bestrooid met dik embos poeder. 
Ik heb alles vanaf de onderkant van de kaart verhit om zo het embos poeder te laten smelten want vanaf de bovenkant waait het embos poeder snel weg. 
 Op een stukje rest papier heb ik de tekst afgedrukt en er een label van gemaakt met een stans.
Dit heb ik licht gesponsd met Distress Tumbled glas en een touwtje en lintje door het gaatje gehaald.
De label heb ik met wat foam tape opgeplakt.

Om het geheel af te maken heb ik enkele lovertjes op de kaart geplakt.


Ik hoop dat ik je weer wat inspiratie heb gegeven.
Groetjes Lizenka


Dit heb je nodig voor de kaart:
Plate 140 (kerst 6)
Archival Jet Black
Distress Tumbled glas
Lamineer sheet
Lamineer aparaat
Embos poeder wit, dik wit, glitter
Glitter
Flockpoeder
Dubbele witte kaart
Heattool
Vierkante stans
Stans label
Dubbel zijdigtape
Stencil met sneeuwvlokken
lintjes/touw


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam