dinsdag 5 februari 2019

NU is altijd mooier











NU is altijd mooier dan daar.
HIER is altijd belangrijker dan  gister-straks-of-volgend-jaar.

Deze kaart heb ik gemaakt met scheerschuim.

Zo heb ik hem gemaakt:

Ik heb een stuk papier gepakt van 13.5x13.5 cm.
Hier ben ik met een kwast overheen gegaan die ik eerst over distress mermaid lagoon heb gehaald.

Op het papier heb ik een stencil met bomen geplakt met schilderstape (aan de achterkant vast geplakt)

Op een deksel heb ik scheerschuim gespoten. Hier heb ik druppels daler rowney in laten vallen en met een stokje door elkaar gedraaid.
Met een creditcard heb ik een schep er af gehaald en deze over het papier gehaald met het stencil er op.
Nu het stencil er af halen en goed laten drogen.
(Ik heb de kaart aan de lucht laten drogen, dus de volgende dag pas verder gegaan)


 

Van plate 77 fantasy 7 heb ik het heuveltje met de bloemen links afgedrukt met Archival Jet Black, de elf met lantaarn in het midden en de bloemenrand  aan de rechterkant en nog een stukje onder de elf.

Nu heb ik de kaart gesponsd met distress Faded jeans. Bovenin donkerder dan rondom de elf.

Nu heb ik weer een scheerschuim goedje gemaakt met groen druppels en een klein beetje donker grijs er in.
Bovenin heb ik een stencil met bladeren gelegd en er met de credit card het scheerschuimgoedje overheen gehaald.



Dit geheel weer goed laten drogen.

Met inktens potloden 1930 en 1900 (bruintinten) heb ik accenten aangezet bij de bomen en met een waterpenseel uitgeblend.
Dit heb ik ook bij de bladeren gedaan met de kleuren 1540-1550 ( groen)  en met 200 (geel)bij de lamp van de elf.
Als je geen inktens potloden heb kan dit ook met andere aquarel potloden of alleen met gel pennen.

Met een Witte posca heb ik accenten aangebracht in de gestempelde bloemen en bij de bomen en bladeren nog wat accenten met een gelpen in de bijpassende kleur.


De rand van de kaart heb ik nog een beetje bewerkt met Distress black soot. 
Het geheel heb ik op een zwarte kaart geplakt en met een klein randje er omheen afgesneden.
Dit heb ik herhaald op een mosgroene kaart en het geheel op een creme kaart geplakt.

Tekst van Plate 147 tekstsheet 32, 
Nu is altijd mooier dan daar. 
Hier is altijd belangrijker dan gister-straks-of-volgend-jaar.
heb ik afgedrukt op een rest stukje papier en deze in stroken gesneden en aan de binnenkant van de kaart geplakt.
 

Veel plezier bij het maken van deze kaart.
Groetjes Lizenka


Dit heb je nodig om de kaart te maken:
Plate 77 fantasy 7
Plate 147 tekstsheet 32
Papier 13.5x13.5 cm
Distress mermaid lagoon Faded jeans black soot.
Stencil (bomen en bladeren)
Scheerschuim
Daler rowney (bruin, goud, groen)
Credit card
schilderstape
inktens potloden 1930 en 1900 (bruintinten) 200 (geel) 1540-1550 ( groen)
Gel pennen
Posca wit

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam