zaterdag 9 februari 2019

Flowers for you

Hoi allemaal,

Omdat er nog iemand een bloemetje verdient, heb ik deze kaart gemaakt.
Ik ben als volgt begonnen:


Op een stencil heb ik verschillende kleuren Distress- inkt aangebracht.
Ik ben begonnen met de lichtste kleur.


Daarna natspuiten met water, ik heb voor het mooie eigenlijk teveel water.
En dan leg je je kaart ondersteboven op het stencil.


De eerste laag ziet er zo uit. Wel goed drogen met de heattool of aan de lucht.


Vervolgens heb ik nog een laagje Distress- inkt aangebracht, omdat ik wat meer kleur wilde hebben. Weer goed drogen.


Toen heb ik hetzelfde stencil ingeverfd met verdunde witte Gesso.
Ook hier de kaart ondersteboven op leggen.


Ik vond het effect van de binnenste rondjes ook leuk, dus heb ik die eerst op de kaart aangebracht door deze op de gesso te leggen.
Omdat het niet zo goed zichtbaar was, heb ik het stencil zelf ook nog een keer als een soort stempel gebruikt.


Na drogen van de gesso, heb ik nog een laagje Distress- inkt in dezelfde kleuren aangebracht. Dit is de uiteindelijke kaart geworden, met rondjes op verschillende manieren.


Natuurlijk moest er nog op gestempeld worden, hier komen de takken al in beeld.
Ik heb de afdruk nog wel wat bijgewerkt.


En hier het eindresultaat. De ene bloem heb ik iets verhoogd opgeplakt met foamtape.
Ik ben er blij mee, vind de kaart goed gelukt.

Gebruikte materialen:
Stencils
Gesso wit
Distress inkt in diverse kleuren
Craftsheet
Plate 86, Achtergronden 6, KiCoStamps
Plate 141, Achtergronden 12, KiCoStamps

Tot de volgende post!
Groetjes van Dieke.

1 opmerking:

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam