zondag 7 oktober 2018

paddenstoelen spotten


Wat was het vandaag heerlijk weer.
Heerlijk weer om paddenstoelen te spotten.
Laat ik nu ook paddenstoelen in mijn hobbykamer hebben en daar vandaag deze ATC's mee gemaakt hebben.


Zo Heb ik de ATC's gemaakt :
Ik heb van een A4 vel Paint on wit een strook gesneden van 8.4 cm.
Hier heb ik met maya gold strepen verf er op gezet.
Maya gold heeft een mooi glimmend effect. 
Dit heb ik in de kleuren Orangegold, Bronze en Peach gedaan.
Je kan dit ook met acryl verf doen. 
En dit heb ik uitgesmeerd met mijn vingers zodat de kleuren mooi in elkaar over lopen.












Alles goed drogen met de heattool en de strook in stukken snijden van 5.9cm breed.
De randen heb ik aangezet met Distress ground espresso.
Deze stukjes heb ik even aan de kant gelegd.

Nu heb ik een stuk yupo gepakt en deze bewerkt met alcohol inkt, ik heb  druppels op het papier laten vallen en in elkaar laten lopen.
Ik heb de kleuren latte, slate, hazelnut en mushroom gebruikt.
En ik heb nog een tweede stuk bewerkt met de kleuren Currant, coral, red pepper, meadow.

Van Plate 59 Flora en fauna 6 heb ik de paddenstoel afgedrukt met Memento tuxedo black.
Even met de heattool er overheen om alles te late drogen. Zorg er voor dat je nier lang op een plek blijft anders gaat het yupo bobbelen.
Als alles goed droog is de paddenstoel uitknippen.
Ik heb deze op de ondergrond geplakt die we met de Maya gold hebben gemaakt en wat accenten aangebracht met posca pennen brons, zwart en of wit. 

Hier heb ik nog de tekst kleurenpracht op gestempeld.

Op de zelfde manier als deze ATC's heb ik nog een serie gemaakt.
Ik heb een tweede achtergrond gemaakt met de kleuren capuchino, goud en zilver op de zelfde manier.
Het yupo heb ik bewerkt met de kleuren Meadow, currant, sunset orange en pesto.
Dit heb ik met een tool met een viltje gedaan zodat we kleine vlekjes hebben. 
Hier heb ik de zwammen van plate 60 flora en fauna 7 op afgedrukt en als het goed droog is uitgeknipt.
Opgeplakt op de achtergrond en de tekst herfst er op afgedrukt.


Deze kaartjes heb ik op bruine ATC kaartjes geplakt.
Op de achterkant heb ik de nieuwe stempel gebruikt van Plate 146 diverse 23.


Veel plezier bij het maken van deze ATC's.
Groetjes Lizenka


Om deze ATC's te maken heb je nodig:
Plate 59 Flora en fauna 6
Plate 60 flora en fauna 7
Plate 146 diverse 23
Paint on wit A4 vel
yupo
Maya gold
Heattool
Distress ground espresso
Alcohol inkt
Memento tuxedo black
Posca pennen brons en wit

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam