vrijdag 19 oktober 2018

kaartje in herfsttinten

Hoi allemaal,

Vandaag heb ik weer eens een techniek uit de oude doos gepakt.
Het gaat als volgt:


Je bewerkt een vel DCP-papier  met Distress inkten. later vond ik het effect toch iets minder kleurrijk dan ik hoopte, en heb er toch ook nog wat Distress oxide overheen gedaan. Ik heb de inkt op een craftsheet gedept en er water overheen gespoten. Daar haal je je kaart doorheen. Goed drogen met de heattool!


Vervolgens heb ik gewerkt met Versamark-inkt en clear embossingpoeder.
Na het verhitten van het embossingpoeder ziet de kaart er dus zo uit.


Dan smeer je de hele kaart in met een laag witte Gesso, wel een hele dunne laag.


Als de gesso goed droog is, leg je er een vel printerpapier op en eentje eronder.
Je gaat dan met een strijkbout( stand Katoen en zonder stoom), over de hele kaart tot je de embossingpoeder in je printerpapier ziet trekken.


Dit was de eerste poging. Ik heb later met een nieuw printerpapiertje nog eens gestreken.
Je achtergrond ziet er dan uit als zo'n oud Frans behangetje. Ik vond het wel gaaf.


Toen de achtergrond naar mijn zin was, heb ik er de vlinders op gestempeld.
Ook deze zijn niet helemaal perfect afgedrukt, maar dat past goed in het geheel.
Daarna heb ik twee woordstanzen uit de kaart gestanst.
De binnenstukjes van de letters heb ik bewaard en er weer in geplakt.
Nog een randje getekend met een gelpen, en klaar is mijn kaart.


Wat vinden jullie ervan?
Alvast een beetje in herfstkleuren en toch een verdwaalde vlinder van de zomer. Vond het wel toepasselijk vandaag.

Gebruikte materialen:
DCP-papier
Gesso
Embossingpoeder clear
Heattool
Strijkijzer en strijkplank
Printerpapier
Archival inkt in de kleur sepia
Woordstanzen en stansmachine
Plate 144, diverse 22, KiCoStamps
Plate 139, achtergronden 11, KiCoStamps

Bedankt voor het kijken en tot de volgende post!
Groetjes van Dieke.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam